Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
В Националната художествена галерия може да бъде видяна изложбата „Индустриалният пейзаж в българската живопис през ХХ век”, която ни предизвиква да погледнем с други очи творбите на известни български художници, работили по темата. Едни от първите са Сирак Скитник и Никола Танев. Куратор е поетът Кирил Василев. Това със сигурност ще е една от запомнящите се експозиции за годината. В постиндустриалното общество, в което живеем днес, една такава изложба задава въпроси и прави отпратки към други – като изложбата на „Секция 13” на „Шипка” 6 с инсталации, пърформанс, видеоарт, асамблаж, реди мейд, нови медии и пр., или към тази на Калия Калъчева „Затвори/Отвори” в галерия „Ракурси”: за хората, обстоятелствата и „красивите“ затвори, в които живеем, както споделя художничката. И ако пресечните точки между изброените три експозиции са възможни, то как се свързват те с чистото търсене на красотата в природата и в човека при Мариана Маринова и нейната живопис със заглавие „Равноденствие”, подредена в галерия „Артур”?