300 хиляди лева са изразходвани до момента за разчистването на тоновете скална маса по пътя Асеновград - Смолян, в района на Юговското ханче, но тепърва трябва да се осигури допълнително финансиране, за да бъдат поставени укрепващи мрежи. Това заявиха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и Директорът на Агенция пътна инфраструктура Лазар Лазаров, които посетиха критичната отсечка. Участъкът е проходим от днес следобед и в двете посоки. Налага се обаче да бъдат поставени ограничения, защото и в момента продължават да падат малки камъни, а от няколко часа в района отново вали сняг. Допълнителните дейности ще са в няколко посоки. Най-важно е да се оформи укрепителната стена, подчерта Министър Павлова:
Която виждаме, че е разрушена и единични камъни продължават да падат, и в момента. Нормално е, защото няма как те да бъдат спрени, докато не се направи трайното укрепване с мрежа. То обаче е възможно едва след приключване на зимния сезон. А също така и оформянето тук на страничните части от пътя. След цялостното оформяне се надяваме, че поне в този участък от пътя няма да има проблеми, което не е така за останалите части.
Най-рискови, предвид очакваните нови валежи и след това снеготопенето, остават както този път , така и направленията Кричим - Девин, и Батак - Доспат, казаха още Лиляна Павлова и Лазар Лазаров:
Ние всяка нощ имаме почти постоянни свличания, но те се почистват максимално бързо, защото екипите и машините ще стоят тук, и през цялата пролет включително. Както виждате, продължават свличанията. Ето, такива свличания очакваме постоянно.
Точно за това трябва да се направят укрепителни мероприятия, защото реално нищо не е застраховано. Вчера и днешният ден реално всичко беше обрушено и естествено, тази влага, която в момента продължава като сняг да вали и като дъжд, реално разкрива нови пукнатити. Затова сега ние ще направим едно ограничаване на един участък от лентата, за да може реално да няма проблем с преминаващите автомобили, а през утрешния ден ще бъде направена физическа преграда, така че да задържа точно в този участък, тъй като тук е разрушена и подпорната стена, да бъде ограничено това навлизане на камъни на пътното платно.