Според строителни компании най-добрият вариант за магистрала "Струма" е тунел през Кресненското дефиле. Така те оспориха предложението на свои колеги, според които по-евтино и по-подходящо е строителството на път, вместо одобрения проект на 15-километрово тунелно трасе.
Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство оспори цената на тунела като аргумент на противниците му, както и скъпата годишна поддръжка на съоръжението:
380 млн. евро, ако тунелът се построи по австрийски метод, във всеки случай е под 400 млн. евро. Освен тази цена тунелът като обем изкоп е не повече от 2,8 – 3 милиона кубика, 50-60 месеца изкопаване на този тунел. Това е възможно при една добра организация.
Според тунелните специалисти съоръжението е най-сигурното за сеизмичен район, какъвто е Кресненското дефиле. Подобни съоръжения се изграждат обикновено от консорциум от фири, каза Трашлиев и фирмите от бранша държат те да са от български компании. Всичко ще зависи обаче от тръжната документация на обекта.