Автобусните превозвачи, които нямат касови апарати, са нарушители. Това, което е най-странно, че парламентарната комисия по транспорта се позова на някакво наше искане, че сме искали ново удължаване на срока за въвеждане на касовите апарати с онлайн връзка в автобусите, което не е вярно. Ние не сме искали това. Не знам кой, кога и за какво го е искал това нещо, но от Сдружението никога не е постъпвало такова нещо. Това беше една от първите стъпки за борба със сивия сектор. Това каза Ивайло Константинов от УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи в интервю за предаването "Преди всички". Днес автобусните превозвачи ще обявяват какво ще предприемат като мерки.
Константинов обясни, че сивият сектор не е само в областта на укриване на приходите: Сивият сектор е много по-голям. Не само в частта си приходи, а и в частта си превози без разрешителни. Говорим за превози, реализирани между отделни градове в България, както и такива между България и страни от ЕС.
Това, което сме предложили, касае съвсем реални стъпки. Идеята на днешното ни събиране е да уточним докъде сме стигнали с поетите ангажименти от страна на държавната администрация и има ли дори едно от нашите искания, което е изпълнено. Ако това е така,€ може би няма да се наложи да има каквито и да е протестни действия. Това е целта на днешното ни събиране, обясни той и уточни, че в секторите, които наблюдава няма никакви предприети стъпки.
Константинов заяви, че частният сектор е поставен в невъзможността да се конкурира в нормална търговска среда: Заради това ние настояваме частният сектор да бъде бенефициент по европейски програми. Резултатите от безхаберието са тези, че отново частният сектор не е бенефициент или поне аз не знам, дано някой ме опровергае в следващите часове или дни, защото в противен случай това означава, че след година - година и половина частен автобусен превозвач в България не знам дали ще остане.