Асен Александров вярва, че всяко нещо, което води до изграждане на морални качества сред децата, е част от пътя към намаляване на агресията и употребата на наркотици
Предложение: МОН да въведе "Добродетели и религии" като пилотен проект в отделни училища
Деян Колев: Училището не трябва да допринася за някакъв вид разделение
Това обясни пред БНР Деян Колев, съосновател на Центъра за междуетнически диалог "Амалипе".
От центъра са провели онлайн анкета сред директорите на 136 училища, в които има концентрация на уязвими групи.
Данните сочат, че едва 2.9 % от респондентите подкрепят въвеждането на предмет "Добродетели и религии". Близо 37% от педагозите пък предвиждат появата на напрежение между представители на различните религиозни групи.
"Борим се от много време децата да са заедно в класната стая. Образованието трябва да формира граждани, които имат ценности. Дали те ще бъдат религиозни, или не – това не зависи от училището. Но при всички положения - училището не трябва да допринася за някакъв вид разделение", посочи Деян Колев в предаването "Хоризонт до обед".
Добре е децата да научават факти за основните религии, но не би трябвало това да се въвежда като задължителен предмет, обясни още той.
Колев посъветва МОН да не бърза с въвеждането на предмета, а да направи пилотни проекти в отделни училища.
"Първо трябва да имаме програма и подготвени педагози".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.
В 51 училище "Елисавета Багряна" има предмет "Добродетели и ценности", който не е част от постоянната учебна програма. Преподава се, когато учениците имат свободен час или час на класа.
"Децата имат дефицит от развитие на общочовешки ценности. Това им е любимият час. Те обичат да говорят за приятелство, за любов, за търпение, за отговорност, за смелост", обясни директорът на училището Асен Александров.
Той вярва, че всяко нещо, което води до изграждане на морални качества сред децата, е част от пътя към намаляване на агресията и употребата на наркотици.