Експерт: Въпреки проблемите в сектора, българският туризъм е конкурентоспособен на световния

България стои на добро място като туристически продукт и качество на материалната база по отношение на природата и атракциите и напук на всички обвинения и заклеймявания. Това мнение изрази в предаването "Пост Фактум" ръководителката на катедра "Туризъм" във Висшето училище по мениджмънт във Варна доц. Мая Иванова. 

По думите ѝ състоянието на българския туризъм не е толкова черно, колкото изглежда. Безспорно си имаме проблемите по отношение на обслужване, инфраструктура и чистота, но в други държави също имат такива. В България има прекрасни хотели, много добри професионалисти и хора, които ги стопанисват добре. Ако отиваш с нагласата да търсиш кусури, винаги ще ги намериш, каза още Иванова. 

Не само ниските заплати са причина за кризата с кадрите в туризма у нас. До голяма степен проблемите в сектора се дължат и на взаимоотношенията, организацията на работа, липсата на удобни смени, коментира още Мая Иванова. Според нея всеки един служител трябва да е наясно какви са задълженията и отговорностите му и да се съобразява с йерархията в професията, да знае към кого да се обърне при наличие на проблем в работата. 

Мая Иванова коментира и проблема от началото на седмицата, когато мазут се появи на варненския бряг. Не мисля, че това би провалило сезона. Особено неприятен е този черен пиар, у нас винаги се взема скандала, но по-скоро трябва да се търси решение на дадения проблем, а не да се концентрираме само върху негативното, допълни Иванова. 

Трудната достъпност до някои емблематични туристически места у нас е също голям проблем, пред който се изправят туристите, посочи Иванова, като добави, че са много примерите за липса на обществен транспорт или нормален път до обектите. По думите на Иванова туристическите забележителности и културно наследство в България трябва да бъдат под шапката на Министерството на туризма, а не както сега - към Министерството на културата. 

Компетенциите и изследователските интереси на д-р Мая Иванова включват управление на туризма, въздушен транспорт, туристически посредници, икономика на платформите, хотелски вериги, споделена икономика. 

Още от БНР уеб