Образованието ни е стереотипно и убива въображението
Изкуственият интелект в училище може да резюмира обемните уроци, не е приложим обаче при най-малките деца

Според нея въпреки реализираните STEM кабинети и иновациите в пловдивски училища, все още в учебните заведения в града се залага по-скоро на стереотипния начин на учене.
„Трябва да има повече дейности на открито, а не учениците да са затворени в стаята - помещение с четири стени с наредени чинове по стереотипен начин. Това убива въображението.
Необходимо е да имат повече досег с природата, а помещението да е по-интерактивно.
В клас може да се играят образователни игри като куизове. По този начин хем има състезателен елемент, хем има картинки, хем се запомня. За децата това е улеснение”, каза бъдещата педагожка Веселина Петрова.
Според нея въвеждането на изкуствения интелект в час не би бил добър подход за най-малките ученици, защото така те ще бъдат улеснени и вместо да развиват умения за учене и запомняне, ще станат зависими от него.
Приложението му вижда по-скоро в горните класове, когато материалът е по-труден и обемен.
“Може да се използва да резюмира материала, така че да не се изпуска важното. В образованието изкуственият интелект по-скоро може да бъде използван в помощ на педагозите.
Учителите могат да си улеснят работата или чрез него да представят информацията на децата по по-увлекателен начин. Би могъл да се използва за показване на някои от мъртвите езици, за да си го визуализират учениците”, обясни Петрова.
Веселина Петрова казва, че записва педагогическа специалност, въпреки че в началото среща укор от страна на повечето си познати, защото от малка обича да комуникира с деца и да ги учи. Занимава се и с доброволчество. Още, когато е 11 клас става част от Българския младежки червен кръст.
Казва, че за да бъде щастлив човек, трябва и останалите около него да бъдат щастливи.
“Ние сме общество, няма как индивида да е добре, когато другите страдат”, обясни Петрова