Дали да бъде намален нощният градски транспорт в София?

Карлос Контрера: Да мислим за подобряване на обслужването там, където е огромният пътникопоток

Чуйте разговора на Елена Пъневска с Карлос Контрера

Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той.

Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота. Докладът ще се обсъжда и гласува от Столичния общински съвет на 16 януари.

Според информацията на Контрера, автобусите по N3 ноември 2024 г. са возили средно по 71 души на нощ. В предишни месеци броят е по-малък.

"Да отделяме стотици хиляди лева на година, за да превозваме по 50-70 души на ден не е в полза на софиянци. Когато общественият транспорт в цялост има проблеми, трябва да се правят корекции и да се намалява там, където няма ефективност. Има автобусни линии, където хората се тъпчат като сардели (А72, А285 например). Линии - N3 и N4 така и не можаха да привлекат пътници. Трябва да мислим за подобряване на обслужването там, където е огромният пътникопоток."

Той обясни, че смята за ефективна линия с 30-35% натоварване.

Общият брой превозени от нощния обществен транспорт от ноември 2023 до ноември 2024 г. са 167 хиляди. Натоварена линия като №111 може да постигне това за около месец.

По думите му, с предложената мярка ще се спестят автобуси и водачи, които ще се пренасочат към други линии с повече пътници.

Контрера предложи кръгови линии в София. И посочи, че от септември 2023 г. Общинският съвет е гласувал за откриването и функционирането на експресна линия между Летище и Централна гара. Повече от година след решението тази линия още не е тръгнала.

"Защо?"

Още от Ритъмът на столицата