Спор в Столичния общински съвет за нуждата от нощен градски транспорт

Репортаж на Евелина Стоянова в предаването ''12+3''

Да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 да обслужват пътници само в петък и събота, решение за това ще вземе Столичният общински съвет на заседанието на 16 януари. Предложението е на Ваня Григорова от "БСП за България" и на Карлос Контрера от ВМРО. 

Против се обявиха общинските съветници от "Демократична България" - "Продължаваме промяната"/"Спаси София". Според председателят на групата Борис Бонев целта е да бъдат обслужени лобистки интереси на таксиметрови компании.

Нощен градски транспорт в София трябва да има и да се развива, за да обслужва още по-голям брой пътници и по-голяма територия от София, категоричен е Борис Бонев от ПП-ДБ/СС:

"През месец януари 2024 година броят превозени пътници е бил 3400, през месец юни вече говорим за 8500 превозени пътници. Очевидно е, че тази услуга се ползва, че ще се ползва все повече и че има нужда от нея и може би това е причината, поради която искат да я спрат, защото всъщност се забелязва отлив от клиенти на таксиметровия бранш".

Да се пестят ресурси, които не са налични - настоява пък Ваня Григорова от "БСП за България":

"Нямаме шофьори, нямаме автобуси. Едната от линиите, които настояваме да бъде затворена, в понеделник извозва средно 13 пътника на обиколка. Това означава 6 пътника и половина на курс. Ако по този начин някой може да накърни интересите на таксиметровите компании, то тогава те са изключително неустойчиви. Това е нелепица, измислица на "Спаси София", посочи тя.

Подробности чуйте в звуковия файл.

Още от БНР уеб