Хората от община Сливница искат автобусен превоз до населените си места
Хората в община Сливница търсят начини да върнат автобусното обслужване до населените си места. В "Нашият ден" чуваме разказа на жителка на с. Драготинци, която миналата седмица е пътувала на стоп, за да вземе пенсията си от град Сливница. Подобно е положението на всички жители от селата, прилежащи към община Сливница, които трябва да пътуват до града с цел извършване на финансови операции, получаване на медицинско обслужване, достъп до аптека и т.н.
Защо транспортът по маршрута между Сливница, с. Гълъбовци, с. Гургулят, с. Ракита и Брезник бе спрян, как фирмата превозвач на Община Сливница изпълнява договора си и какво предстои от тук нататък за жителите в района – отговарят протестиращият Александър Маринов и Герасим Герасимов, управител на превозващата фирма.
Вече четвърта година транспорт в селата Гълъбовци, Гургулят и Ракита липсва. На заседание в Община Сливница фирмата изпълнител е обявила, че няма да изпълнява тези селски райони, за които, по данни на протестиращите, получава субсидия 65 хил. лв. на всяко тримесечие – това разказва в ефира на предаването Александър Маринов.
Фирмата, която осъществява превоза във вътрешноселските райони по маршрута София – Сливница, не е сменяна от много години и конкурс не е провеждан на територията на общината, заявява Маринов.
Герасим Герасимов, управител на фирмата превозвач, заявява, че сумата 65 хил. лв. е "измислена", като реалната тримесечна субсидия за изпълнение на междуселския транспорт възлиза на 21 хил. лв.
Герасимов е спрял автобусите, защото се е обидил от хорското недоволство. Транспортната фирма работи на загуба в този район и е подала заявление за предсрочно прекратяване на договора с Община Сливница. 500 км на ден е дължината на цялата транспортна схема на Сливница, като най-скъпо излиза осигуряването на трима шофьори.
След преговори с кмета на общината е взето решение договорът все пак да бъде изпълнен до 16 декември, като автобуси до с. Ракита ще има, казва Герасимов, който определя гражданската стачка като "мижава" и е категоричен, че не тя е причината за възобновяването на междуселския транспорт.
Маринов, от своя страна, заявява, че е в процес на преговори със зам.-кмета по транспорта на Община София за пускане на вътрешноградска линия.
Чуйте повече по темата в звуковия файл: