Поколението Z цени семейството си и не иска да емигрира
"Млада България" е проект на "Булевард България", в който заедно със социолозите от агенция "Насока" и различни експерти се изследват нагласите на поколението Z или съвременните млади хора в страната. Две представителни социологически проучвания обхващат широк спектър от теми– от страховете и мечтите, до ежедневните занимания и визията за развитие на младите.
"Данните, които социолозите са събрали могат да бъдат използвани според експертизата на всеки. – казва Сибина Григорова от "Булевард България". – Те показват отношението на поколението Z към парите, към себе си, към политиката и обществото. Кратката версия е, че за всичко сме виновни ние възрастните, младите са такива, каквито ние сме ги направили. Това е дълга игра, трябва да знаем какво искаме да подобрим"
"За да се разбираме по-добре, трябва да се познаваме по-добре. В това изследване ние се опитахме да реконструираме жизнения свят на младите хора, какви са техните надежди и страхове." – добавя Елена Дариева, социолог и основател на агенция "Насока" – Няма колективна общност, която да привлича младите. Семейното е силно определящо, освен него младите много трудно се оттласкват към други общности. Учителят вече не е толкова важен, а данните за практикуването на спорт са много обезпокоителни."
Един от най-сериозните изводи, които изследването прави е, че намалява процентът на младите, които виждат бъдещето си за постоянно в чужбина. "Вече ние сме Запада – казва Сибина Григорова – това е най-богатото поколение, сравнено с предишните. Те живеят в една европейска държава."
Психоложката Детелина Стаменова намира за притеснителни данните за рязкото нарастване на употребата на алкохол, което тя свързва с усещането за самота и тревожност при младите. "Младите не са толкова крехки, но много повече разбират какво означава да се грижат за себе си. До степен, че ние го дефинираме като мързел. Милостта към себе си нараства"
Чуйте още от анализа на особеностите на поколението Z в "Какво се случва".