Тя посочи основните сюжети, използвани от извършителите
3,5 млн. лева са взели телефонни измамници от български граждани през миналата година
Златка Падинкова: Регистрираните телефонни измами са се увеличили два пъти
Близо 3,5 млн. лева са взели телефонни измамници от български граждани в рамките на миналата година. От МВР уточняват, че възрастните хора остават най-честите жертви на подобен вид престъпления. От известно време измамниците действат и по нова схема - фалшиви обаждания от името на дружества за комунални услуги.
Златка Падинкова от ГД "Национална полиция", посочи пред БНР, че регистрираните телефонни измами са се увеличили два пъти.
"Това е един престъпен бизнес, който дава възможност на извършителите с незначителна инвестиция да генерират значителен престъпен доход".
Тя посочи кои са основните сюжети, използвани от извършителите.
"Съдействие на полицията при провеждане на полицейска операция, лечение или операция на роднина, който е претърпял злополука, освобождаване на роднина, предизвикал ПТП.
Напоследък се повява и сюжета за неплатени задължения към дружество за комунални услуги. Представят се като служители на дружество за електроразпределение. Обаждането им обикновено е последвано от обаждане от мним полицай, който казва, че в района действат телефонни измамници и има голяма вероятност да посетят дома на потенциалната жертва, за да я оберат. Търсят съдействие от човека с определени налични парични средства да окаже помощ на полицията, за да бъдат задържани въпросните телефонни измамници".
Телефонните измамници са изключително адаптивни и се възползват от различни сценарии, от информация, която излиза от новини, отбеляза още Падинкова в предаването "Преди всички".
Тя разказа, че извършителите на този вид престъпления често действат от територията на Румъния, но не извършват престъпления там. От действията им са засегнати български граждани. Използват карти за предплатена мобилност.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.