До 2027 година

Трансформацията на ЦУМ цели сградата да стане модерен символ на София

Сградата на Централния универсален магазин (ЦУМ) ще се трансформира на два етапа. Първият ще приключи до април 2025 г., а вторият - до 2027 г.

Това съобщи Ахмед Насър, основател и директор на компанията, ръководеща проекта. Целта е възстановяване функционалността на ЦУМ като модерен символ на София с отлично разположение и полезност за обществото, уточни той.

Вътрешността на сградата ще включва три зали на първия етаж – две изложбени за българската и египетската история, и една музейна с работилница за розово масло, посочи Насър. Той съобщи, че на горните нива ще има търговска част, заведения за хранене и атракции, СПА център. На два етажа ще бъде разположен петзвезден хотел.
Предвидени са конгресна зона и пространство за споделена работа, бизнес център и акселератор. Ще има и обособена част за научноизследователска дейност.

Виждаме инвестицията не само като възможност за обособяване на хотел и СПА център, но и като възможност за провеждане на бизнес срещи, развитие на IT сферата и научните дейности, посочи Ахмед Насър, цитиран от БТА.

Предвижда се сградата на ЦУМ да бъде търговски и туристически център за популяризирането на България като желана дестинация. Рекламирането на страната като дестинация за целогодишен здравен туризъм също е сред идеите на проекта, каза още той.

Подробно представяне на трансформацията на ЦУМ ще бъде направено на 19 септември в Българската търговско-промишлена палата.

Още от Ритъмът на столицата