Видинско село събира подписка заради проблеми с мобилната връзка

Жители на видинското село Делейна събират подписка, след като през последните дни отново останаха без мобилна връзка. Кметът Огнян Тончев обясни, че проблемът е бил за десетина дни, като за последните 8 години това е поредното спиране. 

"Проблема ние си го знаем какъв е, но не искат да похарчат някакви пари и да направят сигурна връзка. По кабел се подава сигналът и има една антена, която е само за селото. Този кабел се прекъсва често - или се овлажнява от дъждове, или от ветрове, и те трябва да дойдат да се намесят. Необходимо е да бъде направена надеждно връзката. За последните 7-8 години, откакто изградиха тази антена, направиха уж някакви примитивни условия за приемане на сигнала, но не се получава. Стартирахме подписката, имаме десетина подписа вече, ние сме малко село. 30-40 подписа, ако съберем, ще е добре. До 2-3 дни, до края на седмицата ще я подадем в компанията. Ще искаме надеждност в излъчването на сигнала. Ако не вземат мерки, след подписката, ще видим..."

Потърсихме компанията "Vivacom", която осигурява мобилната връзка на хората от село Делейна. Оттам, на 6 август, обясниха:

"Във връзка с изпратените въпроси относно липсата на мобилна връзка в село Делейна, община Брегово, област Видин, бихме искали да заявим, че направихме проверка по случая. В системата ни има регистрирано трайно прекъсване на мобилната мрежа от 2 август (петък), с регистрирани краткотрайни прекъсвания преди това, които са засегнали качеството и наличността на услугата.

Базовата станция, намираща се в с. Делейна, е спряла да работи вследствие на независещи от нас причини - прекъснат меден кабел, който трябва да се ремонтира. 

Екипите ни работят приоритетно по отстраняване на проблема. Очакваме до края на деня да приключим с възстановяването на връзката на базовата станция. 

Стратегията на компанията е да подобрява непрекъснато инфраструктурата и качеството на услугите, които предлага, на цялата територия на страната, във възможно най-кратките срокове. 

При продължителни кабелни повреди, възпрепятстващи използването на услугата, всички клиенти могат да посетят магазин на компанията и да заявят безплатно използване на мобилна услуга за данни. 

Когато прекъсването е било краткосрочно, но е предизвикало неудобство за клиента, предоставяме други възможности. За да се запознаят с тях, клиентите трябва да посетят магазин на компанията."

Мобилната връзка в Делейна бе възстановена в рамките на вчерашния ден, показа проверка на Радио ВИДИН. А хора от селото изразиха надежда този път проблемът да е трайно решен. 
Още от Цветовете на деня