Биляна Раева: И магьосник да стане управител на Градски транспорт няма да обърне тенденцията дружеството да е на загуба

| обновено на 14.07.24 в 10:40
Биляна Раева в предаването ''Позиция''

Общинската фирма „Градски транспорт“ продължава да е на загуба, при тези обстоятелства и магьосник да стане управител няма да обърне тенденцията. Това каза в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“ общинският съветник от ГЕРБ/СДС Биляна Раева. По думите и, общинският съвет продължава да е принципал на дружество „Градски транспорт“, но приходите на превозвача, се управляват от общинско предприятие ТАСРУД. „Градски транспорт получава заплащане на изминати километри, а не на брой пътници или продадени билети“- каза тя и допълни, че превозвача е заинтересован да си получи парите, но когато стане дума за инвестиции и повишаване на заплати, налични средства няма. Раева допълни, че не може да се говори за това, че Градски транспорт е на загуба. "Загубата е, ако Община Варна не им плати за изминати километри"- каза тя. По думите и, на загуба е Община Варна, през нейното предприятие ТАСРУД. Общинският съветник допълни, че аго говорим за загуби от продажба на билети, те се продават от Община Варна, респективно общинската фирма ТАСРУД. Дали е пълен или празен автобуса, Градски транспорт получава пари на изминати километри, цената е гарантирана чрез икономическата рамка, колко ще заплати общината, допълни още Раева. Според нея обаче, как община Варна, като добър или лош стопанин се грижи да са пълни автобусите и да получава приходи от услугата която извършва, точно там трябва да се търси каква е загубата от счупени валидатори, неизпълняващи курсове автобуси, липса на персонал

От здравата на болната глава пренасяме проблема. Ние трябва да говорим за това по какъв начин парите които отиват в ТАСРУД да подобряват услугата в превозвача. Те държат касичката и тези пари които получават от билетите в Градски транспорт трябва да покриват разходите и за валидатори и за инфраструктура. Защото общинският превозвач пари за собствена инфраструктура и инвестции няма. 60% от бюджета им отива за заплати. Поради тази причина разчитат и основно на европейски проекти, но не виждам към момента да се пишат такива. И тук вече се завърта едно по голямо колело- кой пише тези проекти, активни ли са в момента.

Според Биляна раева е недопустимо отново да се връщаме към системата "контрольр- билетче" през 2024-та година, поради простата причина, че 8 месеца обява за обществена поръчка за подмяна на валидаторите. По думите и, с бързи темпове се връщаме 10-15 години назад.


Припомням, че през седмицата общинският пресцентър цитира заместник-кмета Христо Рафаилов, според когото в  момента Община Варна провежда пазарно проучване за въвеждане на нова билетна система в автобусите. По думите му, тя ще бъде много по-модерна от настоящата и насочена към дигитално ползване, предплатени карти, банкови карти, мобилно приложение, интеграция на мобилни телефони. Ще предлага различни видове таксуване - за разстояние, както и за време. Заместник кмета обеща и поне 4-5 технологични решения за поставяне на нови валидатори, които да бъдат устойчиви срещу вандалски прояви. Според Рафаилов, очакванията са до края на годината новата билетна система да бъде готова за внедряване.

(цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл)


Още от БНР уеб