Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Епизод 519

Завладей публиката!

Мартин Кърнолски (вдясно) и Емил Янев
Снимка: Ани Маринова

В епизод 519 "Трамвай по желание" среща своята аудитория с потомствения музикант и сценичен педагог Мартин Кърнолски.

Всъщност в най-съкратения си вариант визитката на Мартин изглежда така: музикант, магистър по маркетинг и доктор на театралните науки, създател на българско училище в Сингапур, учител по сценично поведение на музикалната сцена, създател на собствена методология за обучение, по която преподава на деца публична реч.

Не е безинтересно да се отбележи, че авторската методика на Кърнолски се основава на постиженията на сценични колоси като К. Станиславски, Б. Брехт, М. Чехов, Дж. Наваро, А. Пийс, Д. Морис.

"Да владеете публиката, да управлявате реакциите ѝ, да ѝ внушите вашите послания и тя да ви повярва, да я накарате да ви следва във всичко – това са само част от уменията, които изучаването на "Сценично поведение" по моята система ще ви даде" – обобщава д-р Кърнолски.

Как да си служим с ръцете, краката, очите, гримасата, мускулите на цялото тяло, когато сме на сцена или пред публика – това преподава Мартин на своите ученици – от деца до сценични професионалисти. И си припомня един от заветите на баща си, знаменития композитор Димитър Кърнолски: "Жестът трябва за допълни словото и да даде на зрителя още информация, да донарисува картината в главата на зрителя".

Какъв ценен сценичен багаж отнесе Мартин до Сингапур през Израел, Русия, Франция, Беларус, Турция, Румъния, Македония, Сърбия, Хърватска, Германия, Италия и какво върна обратно в България, ще научите от епизод 519 на "Трамвай по желание".

Снимка – Ани Маринова, БНР

По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лекции за българско изкуство в ново квартално пространство

"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..

публикувано на 16.02.25 в 12:15

Философската поезия на Цочо Бояджиев в спектакъл на "Сфумато"

Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..

публикувано на 16.02.25 в 08:45

Обявиха победителите в VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем"

Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..

публикувано на 15.02.25 в 09:45

Ана Андреу Бакеро: Беше трудно, но важно да намеря баланса между емоции и историческа реалност

"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..

публикувано на 14.02.25 в 16:35

Даниел Келман за изплъзващите се послания на историческото

Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм.  Пабст остава спорна фигура и до днес..

публикувано на 14.02.25 в 16:25