Последните години са наложили сериозни предизвикателства пред българския морски сектор и инфраструктурата му. Този факт бе изразен ясно от изпълнителния директор на Българския морски флот и капитан далечно плаване – Александър Калчев, както и от Емил Кайкамджозов, изпълнителен директор на компанията на изпълнителен директор на фирмата "Бон Марин", по време на техните интервюта в предаването "Нашият Ден".
България, като страна с дълга морска традиция, се сблъска със затруднения в поддържането на пътната инфраструктура, особено към Терминал Варна. Лошото състояние на пътищата например затруднява бързото „разтоварване на гондолите със зърно и тяхното транспортиране извън града„. Този фактор оказва отрицателно влияние върху ефективността на морския транспорт и търговията.
Черно море “вече не привлича кораби със същата интензивност“. Военният риск е повишил застрахователните премии за корабите, което прави региона по-малко атрактивен. Намаленото желание на корабособствениците да си сътрудничат с Русия допълнително намалява интереса към Черно море. Също така, Турция увеличи таксите за преминаване през турските проливи, което допълнително отразява морския транспорт в региона..
И все пак, има позитиви в морския сектор на България. Проучванията и добивът на нефт и газ в българската акватория на Черно море предоставят възможност за икономически растеж.
Неотдавна беше разкрита информация за големи находища на газ в българския шелф, които могат да удовлетворят енергийните нужди на страната за десетилетия напред. Това също така може да създаде възможности за износ на газ.
Информацията, събрана от проучванията, предоставя сериозни основания за вяра в наличието на залежи в изключителната икономическа зона на България. Планира се ново проучване, но точната дата за изпълнение се отлага поради сложната обстановка в
В заключение, българският морски сектор се изправя пред редица предизвикателства и възможности. Инфраструктурните проблеми и геополитическата обстановка изискват от индустрията и държавата да намерят съвместни решения за подобряване на морската търговия и икономическия растеж.
Чуйте разговора в звуковия файл.
В рубриката "Разговорът" ви срещаме с Лида Тенева – опитен изследовател, който посвещава професионалния си живот на изучаването на океанските екосистеми и борбата с климатичните промени. Като консултант на няколко международни фондации и експерт с опит в тропически и полярни региони, Лида споделя как климатичните промени влияят на крехката екосистема..
Фондация "Едно Дърво" е иновативна инициатива, чиято цел е да повиши осведомеността за значението на дървесната растителност в градовете и да насърчи по-доброто планиране, проектиране и управление на зелените системи. Александър Петров, един от съоснователите на фондацията, сподели своите виждания и предизвикателствата пред организацията в интервю..
Политиката, като обществено благо – примери, стратегии, хоризонти, пасиви и възможности. С Даниел Ненчев разговарят политологът Димитър Ганев, философът Калин Янакиев, журналистите Бойко Станкушев и Калоян Константинов. Директорът на Антикорупционния фонд Бойко Станкушев препоръчва на изкушените от политиката да не пренебрегват древните..
В Деня на камилата, който празнуват в един индийски щат, Деня на немската ябълка и Деня на думата благодаря водещият Антон Митов и фейлетонистът Радослав Диков говорят за превозните средства, трафика, пешеходците, правилата и пътната маркировка в столицата и в страната. Да биеш французите на играта петанк в Париж – спомен за социолога Йордан Марков и..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg