Шарлоте Шмиц е документална фотографка, чийто артистичен подход предизвиква традиционните документални практики. По този начин тя изразява личните си възгледи по теми, свързани с жените и миграцията. Авторката израства в датското малцинство в Германия и учи документална фотография във Университета в Хановер. Работите на Шарлоте се публикуват в международни медии, сред които Der Spiegel и The Washington Post. Имала е самостоятелни изложби в САЩ, Турция, Австрия и Япония. The British Journal of Photography я определя като един от авторите, "които да следим през 2019-а". Тя е първата носителка на наградата FotoEvidence W за нейната серия "La Puente", публикувана като книга през 2019 г. В средата на март 2020 г. основава "The Journal" – глобален фотографски колектив от няколкостотин жени и небинарни фотографи. Понастоящем Шарлоте се намира на германско-датската граница и е изследовател за "National Geographic".
Светлана Бахчеванова е изпълнителна директорка на Международното издателство за социално ангажирана фотография "FotoEvidence Press". Тя е българо-американска фотожурналистка и съоснователка на "FotoEvidence" (2010 г.). Опитът ѝ като фотожурналистка и активистка за човешки права започва в първия антикомунистически вестник в България (1988 г., в. "Демокрация"). Днес тя ръководи организации, които подкрепят фотографи като нея и бившите ѝ колеги, които внасят светлина в тъмни места и подтикват хората към действие.
Книгите, които Светлана и екипът ѝ издават, разобличават несправедливостта, създават устойчиви доказателства за нарушения на човешките права и вдъхновяват за социална промяна. Успоредно с това тя курира и изложбите на "FotoEvidence", които се показват по целия свят с цел насърчаване на справедливостта. Светлана замисля наградата "FotoEvidence Book Award" и наградата "FotoEvidence W Award", за да подкрепи работата на фотографите, посветени на преследването на правата на човека, като публикува творби, които е малко вероятно да бъдат издадени с търговска цел. Наградата "FotoEvidence W" за лична история през 2019 г. беше присъдена от престижното жури на немската фотографка Шарлоте Шмиц за нейния дългосрочен проект "La Puente".
"La Puente" е най-големият публичен дом в южната част на Еквадор. Намира се в град Мачала и в него работят над 150 жени. Фотографиите са създадени в партньорство с тях – сами избират как да позират, а след това рисуват върху полароидните си снимки с лак за нокти. В началото функцията на лака е да прикрие самоличността им, но той бързо се превръща в творческо средство. Участието на моделите е в основата на художествената практика на Шарлоте Шмиц. Тя свежда до минимум структурите на неравнопоставеност, които предполага фотографският процес, и по този начин позволява по-дълбоко и комплексно разбиране на участващите хора.
Серията, за която тя получава първата награда "FotoEvidence W", представя една нова перспектива към иначе клишираната тема. Тя създава пространство за по-сложно и лично разбиране на личностите, разказващи своите истории, които се противопоставят на съществуващите стереотипи за секс работничките. По света повечето от тях са жени, докато авторите на арт и фотографски проекти на тази тема обикновено са мъже. Творбите често не показват жените така, както те биха искали да бъдат видени, и допринасят за дисбаланса във възприемането на секс работниците и жените като цяло.
Освен полароидни снимки и видеодокументация в изложбата са включени още едноименната книга, както и личните чаршафи на моделите, които те са подарили на Шарлоте Шмиц. Тези лични вещи са единствената собственост, която жените притежават в стаите на "La Puente".
Куратор: Надежда Павлова
Преводът в ефир е на Чавдара Пантич
Изложбата "La Puente" може да бъде видяна в Гьоте-институт до 13 януари 2023 г.
Снимки – Гьоте-институт
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на Международната организация на театралните критици. Обществото присъди Годишната си награда на уважавания театровед за неговата неизменна преданост и рицарско служене на българския театър, за..
Изложбата на Иван Русев "Бяло" в галерия "Арте" е част от събитията по повод 70-aта годишнина на автора. Камерната експозиция включва 11 бели каменни пластики, 20 рисунки във вътрешното пространство и няколко по-големи скулптури в откритото пространство на галерията. Обединяващото е белият цвят на камъка и мощната творческа енергия на автора...
В книгата си "Граф Дренски – безделник по душа" Траян Антов представя коктейл от лични спомени, шеги и закачки, разкази за остров Бали и Виетнам и опити за сериозни разсъждения. На страниците се мяркат негови роднини и Румен Урумов, Елисавета Багряна, Елена Бобевска, Таню Киряков, Пламен Димитров, Дора Габе, Тома Спространов, Весел Цанков, Ники..
Драматичният театър в Ловеч между две премиери в края на сезона – в "Артефир" разказва директорката на ДТ "Борис Луканов" Биляна Петрова . "Зимните навици на зайците" е пиеса, писана от Станислав Стратиев през 1996 година и поставяна само веднъж. Николай Урумов, в качеството на режисьор и актьор, съживява този сатиричен сюжет за "България,..
Казанлък е град, който освен наследството на траките и аромата на роза дамасцена може да предложи на своите гости едно пътуване в чудния свят на изобразителното изкуство. На 27 юни в Софийската градска художествена галерия се състоя лекция на тема "Дечко Узунов и неговото наследство в Казанлък". В "Артефир" д-р Пламен Петров говори за..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Драматичният театър в Ловеч между две премиери в края на сезона – в "Артефир" разказва директорката на ДТ "Борис Луканов" Биляна Петрова . "Зимните..
Руската федерация забрани две български медии и още 79 от ЕС да се разпространяват на територията ѝ. За България това са вестник "24 часа" и неговият..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg