Румен Александров е изпълнител на банджо и китара и създател на Alexandroff Ragtime Band. Той основава бенда през лятото на 1986 г., но първата им поява на сцена е през април месец на следващата година.
“35 години се изнизаха, без да се усетим. С повечето хора сме от самото начало. След като за 35 години не успяхме да се скараме сериозно, това е много голямо постижение. Имам честта и привилегията да работя с един прекрасни хора и музиканти. Бих пожелал на всеки едни от колегите да има такива отношения с хората“.
Това казва Александров в интервю за БНР.
Какво се промени за 35 години?
“Много хора казват, че това или онова е било забранено. Да, имаше забрани, но въпреки всичко музикалните фестивали съществуваха. Да, имаше обструкции, имаше някои пречки, но никой не можеше да попречи на този, който иска да свири“, казва още той в ефира на “Нашият ден“.
“Пречките обаче не бяха отрязани автоматично след 1989 г. Най-трудно беше от средата на 90-те години. Въпреки че се появиха доста музикални клубове в София, но се появи и тази лепкава и мазна музика, за която езикът ми не се обръща, за да нарека по име. Тогава, места, в които сме свирили и са ни приемали охотно, пренасочиха средствата си в някакви други посоки.
След 1989 г. имаше един възторг и подем, едно усещане за свобода. Много хора обаче бяха разочаровани, защото не поискаха да разберат малката причина – не трябва да чакаш някой друг да направи нещо, направи сам за себе си. Държавата няма да ти помогне, ако ти не направиш нещо за нея“, казва още той.
Групата може да се чуе на 9 ноември (сряда) от 19:00 часа вечерта в клуб Singles в НДК.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
Бендът е създаден през лятото на 1986 г. от Румен „Дебелия“ Александров (Roumen „Fats“ Alexandroff). Първата сценична изява е през април 1987 година в Пловдив на Младежката джаз сцена, организирана от журналиста Владимир Гаджев.
ARB е кръг от музиканти, обединени от интереса им към традиционалния джаз – рагтайм, диксиленд, блус. ARB концертира в различни като инструментариум и брой инструменти формации – единствено ненарушимо правило (с изключение на първите две-три изяви) е отсъствието на ударни инструменти. Дълги години ARB основно е трио – кларинет, банджо, туба, понякога квартет с пиано, но в някои случаи са прибавени тромпет, тромбон и саксофони.
От 1987 г. до лятото на 1990 г., заедно с джаз-критика Владимир Гаджев, ARB е оркестър-домакин на „Saturday Jazz Club“ и организира фестивала „Jazz In The Garden“ през 1988, 1989 и 1990 година в София. В клуба свирят всички водещи по това време български джаз изпълнители – Динамит Брас Бенд, Бели, Зелени, Червени, Акустична версия, Йълдъз Ибрахимова, Теодоси Стойков, диригентът Александров Владигеров, и много други. В третия фестивал участва и пианистът Милчо Левиев със своето комбо.
По различно време бендът е участвал във всички български джаз фестивали в София, Пловдив, Русе, Банско, Тетевен, Бургас и др. Всяка година ARB участва в габровския Диксиленд парад – единственият специализиран фестивал за традиционален джаз на Балканите. От края на 1987 г. в много от концертите участва певицата Светла Гостева. Музикалната ѝ кариера започва в края на 1960-те години в Прага, където учи английска и испанска филология. Работи с пражките „Steamboat Stompers“, с които записва LP в Supraphone през 1970 г. Освен това изнася концерти с холандския пианист Jack Van Poll (по това време също студент в Прага). След завръщането си в България Гостева дълго време е солистка на най-популярния по това време състав – пловдивските „Бели, Зелени, Червени“ на саксофониста Веселин Николов.
Снимки: УикипедияЗаради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов и Кристина Грозева взе " Златна роза " за най-добър филм на тазгодишния 42-ри фестивал на българското кино във Варна. За журито, публиката и Съюза на българските филмови дейци той беше..
Нека наречем "Х " точката, в която се пресичат публичният ни образ – онзи, който конструираме " за пред хората " , който изрича и преповтаря всеизвестни констатации, който винаги върви леко прегърбен, поради невъзможността си да изрече това, което наистина мисли – и личният ни, никому непоказан такъв, чийто глас не можем да запушим, когато..
Легендарната германска група "Рейдж" се завръща в България. Концертът, който предстои в столичния клуб "При Черепите" на 6 октомври, е част от световното турне на бандата по случай нейната 40-та годишнина. Бързи, мощни, здрави, размазващи – такива са изпълненията на "Рейдж": пропукват стени и срутват пласт след пласт всичко, което изглежда неподвижно,..
Лабиринтите на фалшификациите и полуистините от вчера и днес ще преброди всеки посетител на пътуващата изложба Fake (f)or Real на Дома на европейската история в Брюксел, която гостува на Националния етнографски музей до 20 октомври . За човечеството, което във всяка епоха е било мамено, и за мащабния разказ в изложбата в "Terra Култура"..
"Библиотека "Седемте хълма" събира историческата памет на Пловдив и е своеобразна художествена хроника на града под тепетата", започва представянето си Стойо Вартоломеев, собственик и управител на издателска къща, в ефира на рубриката "Културен отпечатък" на предаването "Terra Култура". Той споделя своите впечатления и мотиви зад създаването на..
Ден след Международни яден на глухите хора ви срещаве със Силвия Маринова, жестов преводач с повече от 35 години опит. Тя не разглежда своята професия..
Едва ли са много хората, които ще кажат, че не се вълнуват как ще се представят и какво впечатление ще създадат за себе си при първа среща. Още по-малко..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg