На 27 октомври предстои старт на Виртуална интерактивна куклена сцена с общо представление между НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов и „Невиждан театър“, съобщи за „Артефир“ проф. Велимир Велев – режисьор, актьор, сценограф и педагог.
Проф. Велимир Велев е възпитаник е на големия режисьор и реформатор на българския театър през втората половина на ХХ век Юлия Огнянова. Ръководител е на катедра “Сценично движение”, факултет Сценични изкуства при НАТФИЗ, както и на специалността “Театър на движението (ПМ)” – бакалавърска степен. Професор е по Сценично движение, Импровизация, Актьорство (за Театър на движението-ПМ), Театър на маските, Клоунада, Комедия дел’Арте, Площаден театър, Движенческа антропология, Сценичен бой, Ритмика, Интерактивен куклен театър.
Автор е на “Мета Метод” – нова театрална система за актьорско обучение“, Материя-Тяло-Контакт” (метод за сценична и движенческа импровизация), “Процесуална педагогика” в театралното обучение по Сценичното движение и др.
Основател и директор е на Невиждан Театър, определен като “световно културно явление” – първият театър от незрящи актьори, творящи в сферата на визуалните сценични изкуства (театър на сенки, куклен театър, театър на импресията, театър на черната кутия).
Най-новия си проект Виртуална интерактивна куклена сцена в кинотеатър „Освобождение“ проф. Велимир Велев е осъществил с подкрепата на Национален фонд „Култура“ към Министерството на културата.
Чуйте разговор на Димитрина Кюркчиева в „Артефир“ с проф. Велимир Велев.
Снимка – viatheatre.net
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg