С какво едни градове са по-привлекателни от други? Как се изгражда туристически имидж на една държава и как се налагат брандове в туризма?
Темите коментира в “Нашият ден“ д-р Стефания Темелкова, главен асистент в НБУ и преподавател по маркетингова комуникация.
Как се изгражда национален брандинг?
“Отговорът ми е – трудно. Изисква време и систематични действия. Всичко онова, което можем да представим като гостоприемност, това, с което сме запознати или поне се опитваме да наложим като туристическа дестинация, да го докажем. Туристът иска да види.
Следователно освен да правим красиви рекламни кампании, които да показват какви добри дестинации сме, трябва и да го доказваме. Това е основното.
Да не бъдем хаотични в това, което искаме да продадем на външния свят. Една държава предлага изключително много възможности за туризъм. Но те могат да бъдат обединени. Затова обединяващите брандове на туристическите дестинации са тези, които работят по-добре."
Какво търсят чуждестранните туристи у нас?
"Харесва се тази автентичност, която туристическото изживяване предлага в България. Доброто настроение, културно-историческото наследство, прекрасното вино. И разбира се, планините и морето.
Това обаче не ни прави много отличими от други дестинации. Нещата, които ни правят интересни, ни отличават са – история, култура, фолклор и събитията, които се случват на територията ни.
Пловдив например е една от дестинациите, която си създаде един локален бранд, който е разпознавам."
Чуйте д-р Стефания Темелкова в звуковия файл.
Даниела Стоева: Българските туристи спасиха туристическия сезон
В Стара Загора отбелязват Деня на туризма с уникална изложба от Филипополис
Тъмна и мъчителна нощ бе настанала над цялата земя. В мрака на езичеството и на греха проблясва Божията светлина, след въплъщението на Сина Божи. Изпълва се времето и чрез раждането, живота и делата на Обещания Месия, както се казва в евангелското четиво от неделята след Богоявление "народът, който седеше в мрак, видя голяма светлина, и за ония,..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен интернет. С нея разговаряме за това какво търсят децата в интернет пространството и дали са готови да поемат "тежестта" на публичните си профили. Правят ли разлика между техническа грамотност и медийно..
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов , журналист от "Свободна Европа". "Словосъчетанието "Съдебна реформа", най-общо казано, води след себе си българската правосъдна система да може да осигурява справедливост, което пък от своя страна да..
Баба Сийка Георгиева живее в радомирското село Жедна. Тя е на 83 години и все още работи – нейното лично стопанство се състои от стадо кози и овце, около 80 кокошки и петли, няколко кошера с пчели и няколко кучета. Освен това, в двора си баба Сийка e засадила овошки, сади и отглежда зеленчуци, а за зимния сезон си има и парник. Докато пасе стадото си..
С началото на Новата година Марк Зукърбърг, собственикът на Фейсбук, съобщи, че Meta – компанията майка на Facebook, прекратява програмата си за проверка на фактите от независими експерти и ще възприеме т.нар. "модел на общностни бележки". Започнаха дискусии във всички социални мрежи – до какво би довело това във времената на фалшивите новини и..
Какво е "съдебна реформа" в контекста на предстоящия избор на главен прокурор у нас, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Борис Митов ,..
Тридесет и три години отбелязва специалност "Метал" в НХА с едноименна изложба в галерия "Академия". Това е завършващ етап на едноименен двугодишен проект,..
Баба Сийка Георгиева живее в радомирското село Жедна. Тя е на 83 години и все още работи – нейното лично стопанство се състои от стадо кози и овце, около..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg