Музиката вади човек от линейността на събитията и му позволява да си представи материята на живота по един абстрактен начин. Доказва го магнум опусът на Дейвид Мичъл „Утопия Авеню“.
Авторът на романа, вдъхновил касовия филм „Облакът Атлас“, историческата епика „Хилядите есени на Якоб де Зут“ и фантастиката „Часовници от кости“ отново дава повод на читателите да очакват неочакваното. Този път с нецензурирана история за годините на свободната любов, революциите на сърцето и бунтарския дух.
На пръв поглед новият роман на Мичъл разказва за пътя на една британска група към върховете на музикалните класации, и то през 60-те години на миналия век. Но както групата е най-странната, на която един меломан може да попадне, така историята ѝ е от най-поучителните. Тя преразказва съдбите на стотици музикални надежди, които издигат таланта си до висотите на триумфа, но губят себе си в залеза на славата.
Възходът и падението на „Утопия Авеню“ говорят не просто за изборите на музиканта, а за желанието на „Аз“-а да „пусне плочата наобратно“ и да открие отново човека зад мечтата.
Мичъл успява да придаде плътност на така или иначе окъпаните в слава образи, но в същото време и да ги оголи, за да покаже, че и известните са като всички други – хората, които обичат, мечтаят, страдат и жадуват щастие.
На тези страници, на които човек може да припознае и своето „Аз“, читателят ще се срещне и с истински легенди като Дейвид Боуи, Ленард Коен, Джанис Джоплин и Pink Floyd.И макар меломаните да могат да открият анахронизми, именно музиката им издига романа отвъд времето и пространството, като го превръща в едно „пътуване към центъра на цялата цивилизация“.
Повече за „Утопия Авеню“ и невидимите нишки, които Мичъл вмъква в нея от други свои книги, разказва Темз Арабаджиева от издателството, дало живот на романа на български език.
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Венецианското биенале за съвременно занаятчийско изкуство "Хомо Фабер" е инициатива на фондацията за творчество и занаятчийство "Микеланджело", базирана в Швейцария, която подпомага съвременните занаятчии по цял свят и насърчава едно по-хуманно, приобщаващо и устойчиво бъдеще. Вече трата година в престижния форум без аналог в света участват..
Тридесет и три години отбелязва специалност "Метал" в НХА с едноименна изложба в галерия "Академия". Това е завършващ етап на едноименен двугодишен проект, осъществен в рамките на Конкурса за финансиране на проекти за присъщата научна и художественотворческа дейност на Националната художествена академия. В рамките на проекта бяха проведени..
"Литература в движение. Чужбина през очите на една писателка антрополог." Така беше озаглавена срещата с румънската писателка Ралука Над на събитията, които организира Румънското министерство на културата на Софийския международен панаир на книгата през декември 2024. Родената в Клуж-Напока антроположка и писателка е една от най-интересните румънски..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
Венецианското биенале за съвременно занаятчийско изкуство "Хомо Фабер" е инициатива на фондацията за творчество и занаятчийство "Микеланджело", базирана..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg