За Йоханес Вилднер София е част от живота му. Идва тук за трети път. Шегува се, че денят му започва с обиколка из софийските улици, защото във Виена в университета за музикално и сценично изкуство дели един кабинет с колегата си Симеон Пиронков-син. Иначе Йоханес Вилднер дирижира, записва, преподава и издирва. Обича да открива творби на забравени композитори като Фредерик д’Ерланже, Валтер Браунфелс, Ерих Цайсл, Йозеф Маркс, Йохан Непомук Давид и др. За откриването на различните композиции има конкретна история.
Работи с Концертния оркестър на Би Би Си. Дори по случай юбилея на ЕBU (Европейския съюз за радио и телевизия) през 2017 г. дирижира концерта, в който бяха изпълнени творби от Добринка Табакова, Бенджамен Бритън, Волфганг Амадеус Моцарт и Лудвиг ван Бетовен, който нашите слушатели имаха възможност да чуят по време на директното излъчване от Лондон. Работил е в Пражката и Лайпцигската опери.
Сега ръководи оперен фестивал в Burg Gars в Австрия. Миналата година не е имало спектакъл, но тази година смята да представи „Отвличане от сарая“ на Моцарт в съвсем камерен вариант – певци и камерен ансамбъл, и… с участието на акордеон в ансамбъла. Аранжиментът е направен специално за фестивала. От няколко години е главен диригент на Симфоничния оркестър в Зондерборг, Дания. Иска заедно с този състав да изпълни и запише творби на Карл Нилсен, композитор, когото смята, че е малко познат извън Дания.
Казва, че е срещал преди това Елена Башкирова, радва се отново да бъдат заедно на сцената.
На 18 март от 19 часа в зала „България“ ще бъдат изпълнени Концерт за пиано и оркестър в ла минор оп. 54 от Роберт Шуман със солист Елена Башкирова и Симфония-кантата №2 „Хвалебствена песен“ в си бемол мажор, оп. 52 за солисти, смесен хор и оркестър на Феликс Менделсон с Емилия Кирмева, Елена Механджийска и Михаил Михайлов.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg