„Трафикът на хора е робството на XXI век“, смята Евелин Костова, която получи поредното признание за ролята си на Петя от късометражната американска драма „Принуда“. Филмът разказва за младо момиче, което заминава за Америка, преследвайки мечтите си, но се оказва принудена да проституира.
След отличията в Прага и Ню Йорк, Евелин получи наградата за „Най-добра женска роля“ и от филмовия фестивал в Лондон.
„Принуда“ е създаден по инициатива на организацията „А21“, която се бори именно с трафика на хора. За да изиграе напълно достоверно ролята на Петя, Евелин получава помощ от режисьора и оператора на филма, които са част от организацията. А и от хората, които работят в седалището на „А21“ в България.
Актрисата споделя, че надеждата за момичетата като Петя идва от подкрепата на хората и организациите, които ги спасяват, приютяват и се грижат за тях. Битката им обаче продължава много след като бъдат спасени. Белегът от изживяното остава за цял живот. С помощта на специалистите те започват да приемат случилото се и да говорят за него, но им е все така трудно да преодолеят чувството за вина, което изпитват.
„Това е проблемът, който носят тези момичета и момчета, тези хора. Те си мислят, че вината е тяхна. Това не е така. Това, че те са тръгнали, защото са мислели, че ще постигнат по-добро бъдеще, по-добър живот, не означава, че са виновни, че са се озовали в тази ситуация. Но това чувство за вина много често ги дебне и точно то им пречи да продължат“, допълни още Евелин Костова във „Време и половина“.
За нея работата по този филм носи със себе си голяма отговорност, а и напълно се различава от всичко, което е снимала у нас. Най-вече от сериалите. Те се заснемат бързо и винаги се цели да се спестят едни пари.
„Ако искаме да бъдат третирани като кино, те трябва да имат и всичките тези неща, с които се занимава киното – точно толкова време, точно толкова пари, точно толкова подготовка“, твърди Евелин Костова, която вярва в екипната работа и предпочита режисьорската четка да има хем голям размах, хем леко да очертава сърцевината на героя.
Още за ролята ѝ в „Принуда“, играта в театъра и сблъсъка на различни философии Евелин Костова разказва в звуковия файл.
"Целият свят е сцена и ние всички сме актьори." Може би банален израз, когато се опитваме да говорим за театър, живот и изкуство, но както знаем, в клишетата е истината. Особено при разговор с д-р Сава Драгунчев, който освен актьорското си образование в НАТФИЗ "Кръсто Сарафов" е специализирал и актьорско майсторство в Кралския Шекспиров театър,..
На 16 януари в "Топлоцентрала" е премиерата на спектакъла "Представление и наказание" на Иван Станев и Ф. М. Достоевски. Адаптацията и режисурата са на актрисата Касиел Ноа Ашер, която изпълнява и една от роилите в представлението. Касиел определя пиесата "Представление и наказание" като трансгресивна до бруталност "реплика" върху романа на..
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди 147 години, се ражда Пейо Тотев Крачолов, оставил своята незаличима следа в българската културна история под псевдонима Пейо Яворов. Поезията на Яворов е уникална и неповторима, с дълбока..
"Женските лица на историята" е сборник в чест на проф. Красимира Даскалова – виден български учен, едно от емблематичните лица на Философския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски". Близо 30 години проф. Даскалова работи и съдейства за академичното институциализиране у нас на две изследователски полета – интердисциплинарни и свързани/пресичащи се по между..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg