За втори път от началото на годината сме в ситуация, в която се питаме как се справяме и какво да очакваме от утрешния ден. Отново сме затворени, но този път частично. Театрите работят, а мненията за това дали трябва да го правят са двуполюсни.
Най-младият зам.-директор на Благоевградския театър „Никола Вапцаров“, актьорът Севар Иванов, твърди, че създалата се ситуация е довела до сформирането на един нов екип, а именно – този на публиката и творците. Екипът подхожда с голямо разбиране и се справя със случващото се спрямо възможностите си. Ако положението се промени, ще се промени и посоката му.
„Смятам, че независимо от обстановката, дори не говорим толкова за здравословното състояние на творците, артистите винаги са мислили за публиката. Самото изкуство, което правим, е насочено към публиката. Конкретно в ситуацията, смятам, че всеки трябва да поеме отговорност за себе си. Да, факт е, че в момента се стремим към това да осигурим всички удобства и цялото спокойствие на публиката, но всеки артист е свободен да каже, че не се чувства в безопасност, че не иска да се подлага на такъв риск да играе“, сподели в „Артефир“ Севар.
Неизвестното е това, което го тревожи. Него, а и всички останали. Какво ще се случи след края на пандемията?
„Тази ситуация ще отмине, ще го преболедуваме, ще го преживеем и ще продължим напред, но просто не ми се иска цялото това дистанциране, социално дистанциране между хората, да остане за много дълъг период от време, така че хората да си помислят, че могат бъз изкуство“, допълни още зам.-директорът на драматичния театър в Благоевград.
Макар да има тези притеснения, Севар Иванов е убеден, че в духовен план хората не могат без изкуството. Надеждата за това и за едно по-добро утре за всеки един от нас го кара да влага все повече от себе си в работата.
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди 147 години, се ражда Пейо Тотев Крачолов, оставил своята незаличима следа в българската културна история под псевдонима Пейо Яворов. Поезията на Яворов е уникална и неповторима, с дълбока..
"Женските лица на историята" е сборник в чест на проф. Красимира Даскалова – виден български учен, едно от емблематичните лица на Философския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски". Близо 30 години проф. Даскалова работи и съдейства за академичното институциализиране у нас на две изследователски полета – интердисциплинарни и свързани/пресичащи се по между..
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg