За втори път от началото на годината сме в ситуация, в която се питаме как се справяме и какво да очакваме от утрешния ден. Отново сме затворени, но този път частично. Театрите работят, а мненията за това дали трябва да го правят са двуполюсни.
Най-младият зам.-директор на Благоевградския театър „Никола Вапцаров“, актьорът Севар Иванов, твърди, че създалата се ситуация е довела до сформирането на един нов екип, а именно – този на публиката и творците. Екипът подхожда с голямо разбиране и се справя със случващото се спрямо възможностите си. Ако положението се промени, ще се промени и посоката му.
„Смятам, че независимо от обстановката, дори не говорим толкова за здравословното състояние на творците, артистите винаги са мислили за публиката. Самото изкуство, което правим, е насочено към публиката. Конкретно в ситуацията, смятам, че всеки трябва да поеме отговорност за себе си. Да, факт е, че в момента се стремим към това да осигурим всички удобства и цялото спокойствие на публиката, но всеки артист е свободен да каже, че не се чувства в безопасност, че не иска да се подлага на такъв риск да играе“, сподели в „Артефир“ Севар.
Неизвестното е това, което го тревожи. Него, а и всички останали. Какво ще се случи след края на пандемията?
„Тази ситуация ще отмине, ще го преболедуваме, ще го преживеем и ще продължим напред, но просто не ми се иска цялото това дистанциране, социално дистанциране между хората, да остане за много дълъг период от време, така че хората да си помислят, че могат бъз изкуство“, допълни още зам.-директорът на драматичния театър в Благоевград.
Макар да има тези притеснения, Севар Иванов е убеден, че в духовен план хората не могат без изкуството. Надеждата за това и за едно по-добро утре за всеки един от нас го кара да влага все повече от себе си в работата.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg