Извънредната епидемична ситуация изправя експертите от Националния инспекторат по образованието пред съвършено непозната реалност. Налага се да реорганизират работата си и да проверят дали показателите за оценка на качеството на предучилищното и училищното образование могат да се приложат и при дистанционно наблюдение на обучението.
Критериите „сработват“, макар че няма технология, която да замени живия контакт – в случая между инспекторите и педагозите. Оказва се, че необичайната ситуация само откроява съществуващите различия между учителите, училищата и директорите в разбиранията и подхода им към работата и още веднъж потвърждава, че силно централизираното управление, еднаквите изисквания и остарелите методи на преподаване не са в услуга на доброто образование.
Извънредното положение прави очевидно доколко подготовката на учителите и допълнителната им квалификация е ефективна и подходяща. Там, където училищните ръководства са се погрижили за обучението на преподавателите в съвременни технологични средства и методи, преходът към дистанционна работа е бил значително по-безпроблемен. Въпреки техническите затруднения и напрежението, отново се доказва, че творческият дух и професионализмът на учителите и директорите е съществен фактор за качественото образование. Някои от първите изводи на инспекторите представя д-р Анелия Андреева, директорка на НИО.
На 14 и 15 февруари в Софийския университет се проведе академична конференция под надслов "Творчество и иновации – измерения на бъдещето", организирана Националния университетски център за творчество и иновации. Мащабното събитие беше приветствано от представители на изпълнителната власт и академичното ръководство. Изключително богатата програма,..
Марко Видал е поет, но също така и преводач от български на испански език. Човек, който обича да пътува чрез езиците и културите. Издател на едно съвсем малко и ново издателство, посветено на превода и популяризирането на литературата на малките езици. А само една малка част от неговите литературни маршрути минават през Испания, България, Узбекистан...
152 години след обесването на националния герой Васил Левски говорим за личността и делото на Апостола по два познавателни вектора. Първият – историческата наука за тази забележителна фигура от нашите националноосвободителни усилия, а вторият – образът на Левски както в произведенията на класиците, така и в произведенията на нашите съвременници...
На 18 и 19 февруари с тържествени прояви България отбеляза 152 години от гибелта на най-светлата личност в историята на нашето национално възраждане и освобождение от петвековно потисничество и безправно съществуване в рамките на Османската империя. Васил Иванов Кунчев, Дякон Игнатий, Апостола, Левски – не просто обаятелен образ на герой, мъченически..
"Т ук, където се намираме сега, в Централен Анадол, са много почитани думите на персийския поет и философ Мевляна Джеляледдин Руми, който казва: "Ела, който и да си ти", разказва туристическият гид Гирай УУр Йозджаш. И той обяснява, че на територията на Република Турция днес съществуват седем региона, със седем различни климата, дори със седем..
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
"Небе, голямо колкото земята. С перо и четка за Добруджа" – така е озаглавена антологията, която наскоро излезе от печат и предстои да бъде представена..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg