„Последната седмица хванаха тази двойка от Калифорния. Давали стаи под наем на стари хора, убивали ги, заравяли ги в двора, осребрявали социалните им осигуровки. Е, първо ги измъчвали, не знам защо. Може би телевизорът не е работел.” („Няма място за старите кучета”)
Това е сложил Иван Димитров за епиграф на пиесата си „Ничии бабички“, пиеса за насилието и липсата на доверие. По думите на драматурга това е история за „две бивши кариеристки и бивши агентки на тайните служби, убивали хора неведнъж, които са се отказали от възможността да имат семейство. Сега те двете са своето семейство. Сега те имат единствено себе си. Сега те са НИЧИИ БАБИЧКИ“.
Пиесата Top of Form Bottom of Form се класира във финалната петица на конкурса за камерна пиеса на Театър 199, а днес от 19.00 часа ще бъде нейното сценично четене онлайн.
Събитието ще се излъчва от сцената на Родопски драматичен театър. Участват актьорите Емилия Ованесян, Искра Йосифова, Десислава Минчева-Тодорова, Румен Бечев и Атанас Найденов.
Родопски дебют на театрални текстове представи досега две други пиеси: на Стефан Иванов „Без мен“ и на Ованес Торосян „Тъпа пиеса“. Гледането е безплатно, но ще има възможност за дарения за театъра.
Иван Димитров е автор на една стихосбирка, два романа, два сборника с разкази, повече от 10 пиеси, две от които са поставяни – "Очите на другите" – в Ню Йорк и в Народния театър „Ив. Вазов“, а "Извънземното" – в Театър "Възраждане".
Повече за пиесата “Ничии бабички“, както и за трудностите български пиеси на млади автори да стигнат до родната сцена чуйте от автора Иван Димитров.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Отново конституционни ребуси... Има ли срок, в който да се избере председател на 51-вото Народно събрание? Докога може да продължи първото заседание на..
По време на Дните на китайската култура и наука у нас гостува поетът Ю Дзиен . Неговата стихосбирка "Давам име на една врана" е достъпна за българските..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg