Дискът е записан с оркестър „Метрополитен“ на Монреал с диригент Яник Незе-Сеген и включва арии от оперите на Джузепе Верди – „Набуко“, „Атила“, „Ернани“, „Симон Боканегра“, „Луиза Милер“, „Сицилианска вечерня“ и „Дон Карлос“.
„Илдар Абдразаков затвърди статута си на най-славния Атила на днешния ден, заставайки сред знаменитите баси, изпълнявали ролята през последните петдесет години. Как някой би могъл да устои на онова тъмно, течно легато или на онова медено фразиране, което той използва еднакво ефективно, за да изрази съмненията, които измъчват краля и воина, и величието на неговата сила“ – пише в списание Diapason, от декември 2018 г.
Илдар Абдразаков оглавява списъка на всеки режисьор, когато става дума за продукции на Верди във водещите световни оперни театри.
„Когато има чувство на доверие, когато химията между оркестрината и сцената е правилна, първокласните резултати могат да се получат от нея“, отбелязва той. „И точно това изживявам с Яник. “Дискографията му включва две DVD-та от Ню Йорк: „Лучия ди Ламермур“ (2009) с Анна Нетребко и „КнязИгор“ (2014), в които той изпълнява заглавната роля. Дуети, издадени през 2017 г., го събират с Роландо Вилазон, а двамата правят грандиозно световно турне, за да представят диска.
Илдар Абдразаков е роден в град Уфа, тогава столица на Башкирия на 26 септември 1976 г. Той вече е народен артист на република Татарстан и носител на много отличия в родината си. Семейството му е артистично – майка художник, брат му е оперен певец, баща му актьор, филмов и телевизионен режисьор. Участва като дете във филми на баща си. Абдразаков не проявява интерес към операта, докато по-големият му брат, не му показва DVD на „Атила“ на Верди. Той веднага се влюбил в музиката на композитора и на 14-годишна възраст започнал уроци по пеене с учителката на брат си. Две години по-късно се присъединява към нейния клас в Държавния институт на изкуствата в Уфа и продължава обучението си с нея, след като става солист на Башкирския театър за опера и балет. Дебютира в Мариинския театър в Санкт Петербург, когато е само на 22 години през 1998 г. в „Сватбата на Фигаро“.
Печели няколко големи конкурса в Русия – „Ирина Архипова“, „Глинка“, „Римски-Корсаков“ и „Елена Образцова“. През 2000 г. печели и конкурса „Мария Калас“ в Парма и привлича вниманието на специалистите и агентите. След конкурса в Парма през 2000 г. още на следващата година той дебютира в Миланската скала.
„Следвам в традиция, казва Илдар Абдразаков. В тези опери предизвикателството често се крие в емоционалната интензивност, в психологическото очертаване на характера. С Верди винаги е въпрос на чувства и душа, на конфликти и хора в конфронтация.“
В Лондон го чуват за първи път през 2009 г. в Реквием на Верди под палката на Антонио Папано, както и като Дон Базилио.
В края на юни 2019 г. Абдразаков изпя ролята на Рамфис в три концертни изпълнения на „Аида“ с Чикагския симфоничен оркестър под диригентството на Рикардо Мути, в които участваха Красимира Стоянова и Кирил Манолов. Той отново се присъедини към диригента през август на фестивала в Залцбург за изпълнение на „Реквием“ на Верди с Виенската филхармония. През септември беше в Ню Йорк, за да играе Банко във възстановяването на постановката на Адриан Ноубъл на „Макбет“ с Анна Нетребко като лейди Макбет.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg