Ден ни дели от края на тазгодишното издание на Лятната академия по драматургично писане, която сдружение „Арте Урбана Колектив“ организира за четвърти пореден път. В рамките на десет дни академията събра участници и ментори от цял свят, които трябваше да създадат свое „Шангри-Ла“ – въображаемо място, станало известно в началото на 20 век като „рай на Земята“. Скритият в планините, далеч от останалия свят, рай става популярен от новелата на Джеймс Хилтън „Изубеният хоризонт“. За да се вдъхновият за своя рай, участниците в тазгодишната академия също бяха потопени в подобна планинска утопия – село Боженци.
След като академията беше официално открита в зала „Славейков“ на Френския инстут в София, всички участници и ментори се отдадоха на творическите заминания, които предложи обучителният форум в Боженци. Един от водещите лектори беше проф. Хартмут Кьониц – преподавател в Университета HKU в Утрехт, Холандия, който гостува за първи път в България. Той показа на участниците как днес усшешно могат да бъдат създадени интерактивни сценарии. Целият форум беше ориентиран именно в тази посока – към иновативните артистични практики, все още малко познати в България, като site-specific театър, имерсивни преживявания, игри в градска среда и интерактивен театър.
Сред менторите, взели участие в това четвърто издание на Лятната акдемия за драматургично писане, беше и Тасос Стивънс. Той разкри пред участниците възможностите, които предлагат игрите. В „Какво се случва“, малко преди да се отправи към Боженци, където се проведе неговият уъркшоп, Стивънс сподели какво всъщонст дават тези игри на играещите ги. Участие в разговора взе и организаторът на Лятната акдемия Димитър Узунов, един от основателите на „Арте Урбана Колектив“.На 3-ти октомври в Сатиричният театър " Алеко Константинов " е премиерата на спектакъла " Буржоата благородник " от Жан-Батист Поклен Молиер. Режисьор на представлението е актрисата Бойка Велкова, сценографията е дело на Чавдар Гюзелев, костюми – Тита Димова-Вантек, музика – Теодосий Спасов и пластика – Мила Искренова. "Буржоата..
Новият артсезон на "Орловска" 10 в Габрово започна с изложбата на иранската художничка Лалех Барзегар "Повторение на формата". Картините ѝ са изследване на минималистични форми и повтарящи се техники. Ето какво споделя тя: "Експериментирах, като намалих детайлите и цветовете, за да видя дали пространството и емоцията могат да бъдат предадени чрез..
Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..
"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Поредицата "Концерти с история" отбелязва Международния ден на музиката 1 октомври с романтична програма под наслов "Сърцето на Брамс" в къщата-музей..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg