Романите и новелите на Реймънд Чандлър са достатъчно популярни в България и по света и достатъчно любимо и неподценявано четиво, за да превърнат процеса на аудио версия в предизвикателство. Историята трябва да се следи лесно, при това слухово, без да ходим напред назад през страниците, ако сме изпуснали нещо важно от завръзката. Ако това е един от любимите ни романи, ставаме особено подозрителни и ревниви. Но едновременно с това не сме любители на сдъвкана храна и сухи декларации, а настояваме на правото си на индивидуално откривателство. Като е крими, искаме разследване, искаме изненада и напрежение.
Новелата „Бедите са моят занаят“ / Trouble is My Business на Реймънд Чандлър е написана през август 1939, в период от живота на Чандлър, когато сътрудничи активно на поредица булевардни списания и се опитва да натрупа ярки факти на успешна литературна кариера, след като години наред се е занимавал с много и различни нелитературни дейности. През същата тази 1939 написва и първият си роман „Големият сън“ / The Big Sleep, който се базира върху вече написани и публикувани разкази.
Продукцията на Радиотеатъра е направена през 2005 г. от един умел и трениран автор на драматизации, режисьор, който изпипва аудиото с всичките му нюанси и детайли, и екип от чудесни актьори. Валентин Ганев в ролята на Филип Марлоу, Пепа Николова, Васил Димитров, Иван Налбантов, Николай Антонов, Малин Кръстев, Станка Калчева и Васил Бъчваров благодарение на работата на режисьора Емил Манасиев и автора на аудиоверсията Иван Хинов правят от текста на Реймънд Чандлър едно динамично и живописно аудио. На тези, които ревниво ще търсят в аудиото неповторимия пластично-остроумен език на Чандлър, ще им кажа: споко. Ще го намерите.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg