Момо Капор (1937-2010) е белградски писател, роден в Сараево, чието творчество е съсредоточено в леко ироничното, с намигване изобразяване на балканския характер в неговия сръбски вариант. Всичко това му донася огромна слава в родината му (бивша Югославия), макар че нито критиката, нито пък академичните среди го броят за сериозен писател. Само че, съдейки по „Американски разговори“, пиесата, реализирана от радиотетатъра, цялото тяхно пренебрежение не почива на основателни аргументи. Напротив, Момо Капор е изключителен писател, който с фините си рецептори успява да диагностицира онова, което най-много различава Изтока (разбран като балкански Изток) и Запада (разбран като американски Запад). Вторите са подредени и студени, първите – хаотични и горещи; вторите се страхуват да излязат извън общоприетите рамки на публична комуникация (не случайно там измислиха политическата коректност), вторите пресичат и нарушават всякакви граници, което би могло да се възприеме и като непосредственост, но и като агресия.
В „Американски разговори“ Момо Капор показва как представители на тези два различни поведенчески модела се срещат и въпреки пламналата любов между тях, не успяват да се разберат. То няма и как: когато за единия границата е свещена, а за други – условност, не е възможно да започнат да разговарят на общ език. Защото – макар и еднакви, смисълът на думите е различен, с обтегнат до скъсване различен смисъл.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Преди малко повече от година семействата на българските ученици получиха възможност да извиняват отсъствията им "до 15 учебни дни в една учебна..
Последното заглавие в репертоара на Драматично-куклен театър Враца е "Дванайсет разгневени мъже" от Реджиналд Роуз. Историята започва с това как един син..
"Христос възкръсна от мъртвите, като чрез Своята смърт победи смъртта и на ония, които бяха в гробовете живот подари.” Това са словата от Пасхалния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg