„Страната на усмивките“ е оперета на Франц Лехар с либрето от Лудвиг Херцер, Фриц Льонер-Беда и Виктор Леон. Премиера на оперетата в рамките на тазгодишния оперетен фестивал се състоя на 21 юли в конгресната и театралната зала на Бад Ишъл. Известната творба е била избрана за тазгодишната фестивална програма по повод 70-годишнината от смъртта на композитора.
Романтичната оперета, станала безсмъртна с мелодии като „Твое е цялото ми сърце“ или „Винаги да се усмихваш“ е с големи традиции в Бад Ишъл. В една изпълнена с настроение нова постановка оперетата получи нов блясък чрез режисьора Волфганг Дош и диригентката Даниела Муска. На сцената бяха Томас Блонделе в ролята на Су Чонг, Александра Райнпрехт в ролята на Лиза, Верена Барт-Юрка в ролята на Ми, както и Петер Кратохвил в ролята на Густл.
И към тази оперета пресата не остана безучастна. „Въпреки не-щастливия край: прекрасно лятно удоволствие“, написа австрийският ежедневник „Ди пресе“. „С шумни аплодисменти премиерната публика възнагради втората голяма продукция на Лехар-фестивала в Бад Ишъл тази година: оперетата „Страната на усмивките“, допълни регионалният седмичник „Типс“. „Всичко в Бад Ишъл е направено, за да може тази особена оперета да бъде изиграна на сцената“, споделя на страниците си ежедневникът „Горноавстрийски новини“. „Удивителното и възхитителното са се събрали на едно място в Лехар-фестивала в Бад Ишъл.
Художественият ръководител Томас Енцингер е открил в лицето на Томас Блонделе един тенор, който придава на Су Чонг нови, до този момент непознати черти.“ Тази критика помести на страниците си вестникът „Фолксблат“. „Лехар-фестивалът печели точки с втората премиера. След «Цветето от Хавай» новата постановка на романтичната оперета "Страната на усмивките» от Франц Лехар е повече от сполучлива. Бурни аплодисменти!“, написа австрийският ежедневник „Кроненцайтунг“.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg