Подслушан разговор е едно 28-минутно непрекъснато експериментиращо аудио, което, и това е най-голямото му постижение, успя да не превърне феномена експеримент в глуповата претенция, полираща фалш, а в засмукваща артистична действителност. Два женски гласа на Мая Новоселска и Вяра Коларова направо изтъкават като черга една история, която не желае да е ясна, да е завършена и сензационно разтърсваща.
Но вижте как ще ви подейства.
Написана е и записана през 1995 г. и изминалите 23 години работят само в нейна полза. На фона на купища недодялани още в зародиша си аудио упражнения, които обричат актьорските гласове на нищо повече от възпроизвеждане на думи, тази малка пиеса е едно перфектно училище, майсторски клас по радиофоничност.
Прекрасна работа с актьорите, точен език и диалог, минималистични авторски цели, които раждат въздействащо аудио и една особена магическа атмосфера на подслушване на гласове от далечното детство някъде на границата между сън и събуждане, спомен и съзерцание, пътуване и внезапно прекъсване на пътя, но говорим за път, който е хем път, хем абстракция за път навътре в самия себе си.
Препоръчвам това аудио и няма да пропусна да добавя, че не само аз. По случайност в неделя се събират две радиопродукции, чиято ценност е получила и международно-фестивално потвърждаване. От 0.30 часа в неделя, 16 септември, слушайте Подслушан разговор с автор и режисьор Николай Акимов и композитор и саунд дизайнер Асен Аврамов – първата номинация, дадена от фестивала PRIXEUROPA Берлин, на българска радиодрама изобщо,
ПЪРВАТА
във вече 80-годишната история на Радиотеатъра в България, който от септември нататък ще слушате единствено в неделя – след полунощ и следобед от 16.00.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Ненадейно напусна земния свят, докато другите празнуваха Свети Валентин, а той подготвяше поредното си “отечествено” турне. Беше го замислил с млади..
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg