Името на Ина Вълчанова нашумя след успеха на нейните романи – по „Потъването на Созопол“ режисьорът Костадин Бонев създаде успешен филм, а Европейската награда за литература на „Остров Крах“ направи името ѝ известно на целия континент. „Остров Крах“ веднага беше преведен на няколко европейски езика, а Ина Вълчанова се превърна в поредното име от българската литература, намерило топъл прием и от чужди читатели. Малцина обаче знаят, че преди своята толкова успешна писателска кариера Ина е работела дълги години като редактор в Радиотеатъра и нейно дело са десетки, ако не и стотици заглавия от спектакловия фонд на радиото.
Сега, през лятото, дойде време да запознаем нашите слушатели с някои от нейните пиеси като редактор: „Листопад в старческия приют“ от Златомир Златанов (вторник, 21 август 2018), „Решение 1424“ от Цончо Родев (сряда, 22 август 2018), „Леон“ от Рада Александрова (четвъртък, 23 август 2018), „Ловът на пустинната хиена“ от Мария Станкова (петък, 24 август 2018). Няма как да не направи впечатление изборът на Ина Вълчанова – едни по-особени автори, понякога странно звучащи – прочее, също като нейните романи. Тънък вкус, премерена намеса, усет за намека и загадката – такава е Ина и като редактор, и като писател. Всички пиеси, представящи я като редактор в Радиотеатъра, ще звучат от 10 часа.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Наскоро на "Сцена Дерида" беше премиерата на документалния филм "Тетралогията на Талев" под режисурата на Калина Липовска. Той е изграден от две части –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg