Тази история със сигурност ще ви хване. Със сигурност ще я изслушате с нарастващ интерес и напрежение, изцяло в слух, почти зашеметени. Тя е въвличаща не само със странните преживявания на главната героиня, които авторката на фичъра е успяла да разгледа, наблюдава и предаде от извънредно, почти недостижимо близко разстояние и със стряскаща с точните си попадения чувствителност. Тя е увличаща и със смелия паралел между известната приказка за спящата красавица, която е разказана в такава версия, че се натъкваме на съвсем нов смислов пласт.
Синдромът на спящите красавици е въпрос на клиничен случай, сам по себе си предостатъчно непопулярен, неизследван, неясен и непрогнозируем, за да бъде изненадваща и стъписваща една среща с него дори на елементарно познавателно ниво. Воденето на разказа от аз-форма и изповедно-дневниковият формат позволяват да отидем много по-далеч и по-навътре по пътя на преживяванията на едно момиче, попаднало в плен на синдрома на Клайне-Левин преди изпита си по пиано.
В създаването на този фичър Моника трябваше да поеме куп творчески задачи с различен професионален фокус - и като журналист, и като документалист, и като разказвач, освен това и музикален оформител, и звуков дизайнер, и режисьор, и звукорежисьор и изобщо не на последно място публицист. Точната дума, събираща значенията на всички изброени в една, все още небългарска версия, е фичърмейкър, автор на фичър.
На добър час на новото 49-минутно творение на Документално студио.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
"Адвент – повест за добрия пастир" е една от най-известните книги на исландския писател Гюнар Гюнарсон, която продължава да вълнува читателите и до днес...
Тази вечер в Зала 1 на НДК в столицата е премиерата на документалния филм "Милен", посветен на журналиста Милен Цветков. Документалният разказ обхваща..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg