Гласове, птици и сънища е текст за радио, който хем е конструиран концептуално върху този постулат, хем го илюстрира на различни нива от драматургичната структура до нелепите детайли в езика на героите, даже го изразява директно в голям мащаб, като свойство на манталитета на съвременния човек изобщо, но и същевременно се опитва да го пребори. Това е сериозен, тежък и верен текст за радио и слушателите, които очакват повърхностна неделна забава, ще трябва да се настроят към нещо антиповърхностно.
Златомир Златанов е автор на романи, поезия и философско-есеистични книги, представящи поколението български автори, които през 80-те отхвърлиха дотогавашните официални естетически канони и се опитаха, всеки по своя индивидуален търсаческо-творчески път, да изпробват и дори наложат нови, отворени, незастинали, динамични и експериментаторски. Критиците наричат това утвърждаване на постмодернизма в българската литература. Когато експериментът не е натоварен с маниерност, а с експресия, която върви в посоката на намиране на точните названия, което само по себе си означава и навлизане в дълбочина, тогава аудио мисленето и аудио езикът работят. Получава се ефект, който хваща и който се запомня.
Катя Паскалева и Богдан Глишев дават плът, нюанси, енергия на бърз речеви поток и напрегнати многозначни паузи на аудио текста.
Тук няма хепиенд. И този факт прави радиопиесата болезнена и неочаквано болезнена актуална. Едно семейство, живеещо на Балканите, очаква новини от своя емигрирал син. Птици, сънища и гласове.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg