Тази неделя ви предлагаме да чуете запис на постановката на Театър „София“ от края на 70-те години – „Пеперудите са свободни“. Една много любовна и много поставяна пиеса. Силната любов, която пламва между Дон Бъкър – млад незрящ мъж, и странното момиче Джил поставя на изпитание житейската им зрялост, както и степента на свободата, която са способни да понесат.
Аз не се съжалявам! Не ме съжалявай и ти! Ако искаш, застани до мен срещу тази бяла врата и нека помълчим преди да я отворим… Дори да не намерим ключа, ние трябва да опитаме – желанието ще ни стигне! Към тебе води тя, към мене води тя – вратата, към другия, врата към другото, където в равновесие от вземане и даване ще сме си нужни. Аз имам свободата да се влюбвам и да избирам своите окови от задължения и отговорности. Да преобразявам и да ме преобразяват. А ако искаш някога да си заминеш, просто затвори вратата към своята душа. Няма да те съдя, че ме нараняваш, защото знам, че ме обичаш, но търсиш своята свобода като пеперудите… Чуй, пеперудите са свободни!
Макар и крехки, пеперудите са свободни и красиви. Поне така изглежда отстрани. Или поне такова е тълкуването на Леополд Герш на човешкия избор за щастие. Той е написал пиеса за дързостта да излезем от зоната на комфорта си, за да стигнем мечтите си. И за болката, през която преминава решението ни да обичаме и да летим. За рисковете на полетите и свободата. За красотата ни в моментите, когато приличаме на пеперуди. Много хубава пиеса. Чуйте я!
Участват артистите: Татяна Лолова, Ивайло Петрушинов, Диана Челебиева, Петър Славов.
Музика: Кирил Дончев.
Постановка: Пантелей Пантелеев.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg