Ако докюментъри е документалистика, то мокюментъри е странна нова дума и изразява нещо между шега, подигравка и документалистика. Можем още да наречем този жанр привидна документалистика, тъй като се създава със средствата на документалистиката, но не отговаря на реална действителност. Ако авторите добре са си свършили работата, както е в случая с „Трансферату”, то слушателите ще повярват, че чуват истина, която обаче звучи толкова невероятно, че съвсем не прилича на истина. Ето в такива лабиринти ни вкарват добрите образци на жанра мокюментъри, сред които е и „Трансферату” – произведение, което поставя ценностната система на днешния ни свят на изпитание. Проектът пристигна в редакцията ни през 2004 година и в началото срещна съпротива. Но Младен Алексиев и Станимир Панайотов, тогава съвсем млади и силно вдъхновени, успяха с помощта на редакторката Ина Вълчанова, да преобърнат представите на всички за многообразието от форми в изкуството. И спечелиха. Експериментът „Трансферату” имаше голям успех, особено сред младата ни аудитория. Освен това спечели Голямата награда на Шестия медиен фестивал „Осмата муза”. Оказа се и първата българска радиопиеса, която прозвуча в Азия. И получи номинация на Турското радио и телевизия.
„Трансферату” – от Младен Алексиев и Станимир Панайотов
Ролите в „Трансферату” се изпълняват от художници, лекари, редактори и звукорежисьори. В постановката участва само един професионален актьор – Иво Димчев.
Музика: Калин Николов.
Режисьор: Младен Алексиев.
неделя, 29 януари, от 16.00 часа
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg