Министерството на транспорта откри процедурата за концесия на летище София. Срокът на концесията е 35 години, а от кандидатите се иска да предложат минимум 550 милиона лева еднократно плащане в началото и 5 процента от приходите на летището - годишна такса.
Минималните изисквания към участниците са да имат опит като оператор на поне едно международно летище с минимум 6 милиона пътници годишно, да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура и да гарантират финансирането.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции за над 300 милиона лева за срок от 35 години. За целия период на концесията очакваните ползи за държавата са за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестициите на концесионера ще имат добра възвръщаемост.
Голямата сума от 550 милиона лева в началото е предвидена за погасяване на задълженията на БДЖ и за купуването на нови влакове. За да бъдат прехвърлени средствата към железниците, ще трябва съгласие от Брюксел, което транспортният министър Ивайло Московски се надява да получи до септември.
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
Когато викаш, за да бъдеш чут, всъщност пречиш на другия да те чуе. А когато искаш да разбереш повече за себе си и отношенията си с човека, с когото си..
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg