Фактически, не само написана. Най-напред, разбира се, написана и изпратена, за да участва в Конкурса за радиодрама, организиран от BBC's World Service Radio през 1993 г, след това поучава втора награда на този престижен световен конкурс, продуцирана е и е излъчена от Би Би Си, а след това започва нейната театрално-сценична съдба в България, докато накрая отново попада в радио-то, този път БНР.
Режисьорът Юри Статков, актьорите Ицхак Финци, Татяна Лолова, Катя Паскалева, Никола Анастасов и Георги Калоянчев като старец 1,2,3,4 и 5 показват колко гостоприемно е радиото за драматургията на абсурда, колко е не само гостоприемно, податливо, но и петимно, жадуващо. Абсурдът някак си "върви" по радиото естествено, леко, без грам напънатост. Гласовете имат право на своя съдба дори в състояние на своеобразна откъснатост от телата, както това може да стане само по радиото, дори 23 години след записа във Второ студио на БНР.
Една пиеса за петима старци, които стоят от другата страна на прозореца. Защо ли?
…Колумб тръгва за Индия и открива Америка. Ние тръгваме за Америка и стигаме в Индия. Все откриваме Америка и все се оказва, че сме открили Индия.
Навсякъде по света в приказката на Андерсен кралят е гол. У нас се получи обратното – кралят е облечен, а народът е гол. И гладен. И безработен.
Навсякъде по света считат лудите за свестни, но болни хора. У нас свестните считат за луди. Още от времето на Ботев.
Навсякъде по света дупките са предимно в сиренето. У нас те са на ръководни места.
Там, когато стреляш по някого, той умира. Тук, дори когато стреляш по друг, умира Алеко Константинов.
Там са велики народите. Тук – Народното събрание.
Там от великото до смешното има само една крачка. Тук няма никаква разлика….
Станислав Стратиев, "Българският модел".
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Наскоро на "Сцена Дерида" беше премиерата на документалния филм "Тетралогията на Талев" под режисурата на Калина Липовска. Той е изграден от две части –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg