Режисьор: Георги Морянов
Участват: Виолета Бахчеванова, Георги Георгиев-Гец, Иван Братанов, Георги Попов, Иван Кондов, Лео Конфорти, Борис Арабов, Мара Чапанова, Надежда Вакъвчиева, Петър Стойчев, Иван Тонев, Петър Чернев
Постановка от 1963 година.
Първата театрална премиера на Йовковата пиеса е на 19 март 1929 година под режисурата на Николай Осипович Масалитинов. Александър Миленков е художник на декорите и костюмите. Участват първенците на Народния театър: Петя Герганова, Кръстьо Сарафов, Георги Стаматов, Константин Кисимов, Стефан Савов, Георги Фратев, Иван Димов, Невяна Буюклиева, Любомир Золотович, Пенка Икономова и други.
Критически статии пишат: Владимир Василев („Златорог”), Ана Каменова, Иван Радославов („Хиперион”), Сирак Скитник („Слово”), Людмил Стоянов („Литературен глас”), Димитър Талев („Македония”) и други.
Внукът на Йовков Боян Пенев казва, че в чантата, която писателят е ползвал като дипломат в Букурещ са били открити много пари, което разбива мита, че Йовков е бил много беден.
Малко известен факт е, че писателят е черпил вдъхновение от вестникарски статии. Престъпна любов на селска майка, зарязала децата си и избягала с един циганин музикант, е основата на разказа „Грешница”. Информация за змия легнала на гърдите на заспала девойка, вдъхновявя писателя за разказа „По жицата”.
Друг интересен факт за Йовков е, че първо е рисувал героите си и чак след това ги е описвал с думи. Писателят никога не е задрасквал, затова в архива му може да се видят пасажи преработвани по 50 пъти.
Голяма част от нещата са писани или в писателското кафене или някъде между две служебни срещи, след което Йовков се е връщал и е преправял ръкописите и ние имаме различните варианти.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
В столичната галерия DOZA се открива изложбата "Дизайн срещу съвременно изкуство". Авторите на проекта са познатите на публиката визуални артисти,..
Представете си ярко розово езеро със захарно бели облаци… във водата. Трудно е дори за разюздано въображение. А такова място съществува! Селото около..
Първите стипендии "Контрасенсус" за млади учени и насърчаване на изследователското любопитство, в чест и памет на проф. Ивайло Дичев, бяха връчени в края..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg