Иранският музикант Ехсан Машхади, известен с артистичния си псевдоним BadMashadi, започва балканското си турне от фестивала Alarma Punk Jazz на програма „Христо Ботев” във вторник, на 26 април от 21.30 ч. Мястото е клуб „Мазе” на „Христо Белчев” 1. BadMashadi е група от един човек (one man band) с акордеон, даф, електронни устройства и други джаджи на сцената. И, разбира се, с хипнотичен глас и текстове на фарси, които разказват истории от ерата на глобализацията. BadMashadi е проект, който изследва освен това корените на балканската музика и циганската музика на Балканите, които Ехсан намира доста сходни с музиката на Близкия Изток „само че без рестрикциите във формата”, както самият той казва. Иначе пътят на Машхади до Балканите минава първо през Чикаго, където бяга на 19-годишна възраст и където живее също толкова време, преди да се засели... в Букурещ.
Концертната програма на BadMashadi е близо двучасова и включва както бавни и хипнотични пиеси, така и по-танцувални песни, основаващи се на добре познатите ни неравноделни ритми. В София Ехсан ще представи дебютния си пълнометражен албум Taxidriving Under-City (2016), който излезе буквално преди няколко седмици и който включва песни, повлияни освен от традиционната музика на Балканите и Иран, така и от чикагския ъндърграунд – от годините прекарани от Ехсан като таксиметров шофьор (случай, подобен на този на Luc Ex, TFSL и други музиканти, участвали на „Аларма Пънк Джаз”).
Музиката на Ехсан Машхади особено ще допадне на почитателите на Beirut, Gogol Bordello, Balkan Beat Box и Oi Va Voi. Билетите са само по 5 лв и ще се продават само на входа на „Мазе”, а един от присъствалите на концерта ще спечели двоен пропуск за спектакъла на МЕТЕОР „Пиеса за теб”, който се играе на следващия ден (27 април, от 19.00ч. във Френския институт). Очакваме ви!
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Излезе една дългоочаквана книга – " Студии върху историята и настоящето на фестивала "Софийски музикални седмици" от Диана Данова-Дамянова. Това е първото по-мащабно и целенасочено изследване на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". Под формата на четири студии се проследява неговата 55-годишна история от създаването му през..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на..
Гьобекли тепе е един от най-новите и най-интересните археологически обекти в Република Турция, където въпросите все още са повече от отговорите, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg