Едно пиратско корабче на име Каролина, чието дръзко присъствие на точното време и точното място не само е направило революция, чиято победа е изглеждала напълно и абсолютно немислима дни преди появата му, не само е повлияло музиката, радиото и музиката по радиото, но е отворило врати за простото заключение: артистичното сътворение е неизтощимо. Неговорим за сътворението изобщо.
В епизод 16 участват гласове, разказващи, пеещи или потънали в размисъл от различни географски ширини и времеви пластове и с различни концепции. Това са Фреди Меркюри, диригентът Емил Табаков, Парашкев Хаджиев, проф. Владимир Аврамов, вокалистът на група „Контрол” Кольо Гилана, композиторът Асен Аврамов, Панчо Владигеров, Шаги, диригентът Пламен Джуров.
Чрез радиото музиката достига до много хора. Аз продължавам да се чудя как едно време са познавали, по времето на Бетовен, Моцарт как са познавали това, което се е пишело..., Емил Табаков.
Както и някои от композиторите го правят, така и ние разчленихме историята на радиото и музиката по радиото на детайли и частици, прекарахме доста време в съзерцание на странната дисекция и след това съшихме наново всичко в ново цяло, което обаче да изглежда ненарушимо и естествено като човек, които ходи на два крака. През цялото време без да изпускаме от поглед предизвикателството на пиратското корабче Каролина от 1964 г. и онова просто заключение, написано малко по-горе.
Творенето е много интересно и хубаво нещо, в смисъл, такъв адреналин ти вдига и така те вдига във въздуха…, Кольо Гилана.
Немислимото изначално и парадоксално е мислимо.
Първо излъчване на епизода в ефира на БНР: понеделник, 14 юли 2010 г, 10.30 часа, програма „Христо Ботев”.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
"Детски шедьоври от велики писатели" е популярната книжна поредица, в която илюстрациите и литературата си партнират. Малко известните текстове на известни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg