Радиотеатърът в неделя предлага едно от най-силните произведения на световния класик в изключителната акустична версия на Лилия Абаджиева и Живко Марев и обсебващото актьорско изпълнение на Николай Урумов. Проверете дали тези силни твърдения са верни. Защото ще добавя още. „Дневникът на един луд“ е аудиоспектакъл в цялата парадоксалност на този термин, защото оригиналността, провокацията за въображението, богатството на образите, смяната на перспективата, „дишането“ на средата въздействат цялостно върху сетивата и чувствителността. Слушането на това толкова пластично-наситено аудио е не само виждане, но и усещане, съпреживяване.
„Дневникът на един луд“ е създаден през 1835 година и е единственото произведение на Гогол, написано в първо лице. Слизаме надолу по стълбата на психозата, алиенацията и отдалечаването от реалността, следвайки записките на главния герой. Мотивацията непрекъснато се усложнява. Към състоянието на нещастие, стъпкано достойнство, претенции за власт и безсилие, се добавят поредицата от заблуди, разочарования, болезненост, скъсване на логиката и контакта. Изпълнението на Николай Урумов е не само убедително и увличащо с максималната си концентрираност и феноменална енергия. То запазва една особена топлота и близост до слушателя, която прави усещането за драматизма и трагичния финал разтърсващо.
За това произведение фразата приятно слушане не работи. Това е произведение, което си струва да бъде чуто. Изслушано с внимание.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
"Детски шедьоври от велики писатели" е популярната книжна поредица, в която илюстрациите и литературата си партнират. Малко известните текстове на известни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg