Въпреки че е написан в края на 19 век, романът „Братя Карамазови“ демонстрира поредица от основни елементи на модерното писане, модерната литература и модерното художествено съзнание, които намират своите привърженици и последователи в поколения писатели от целия свят. Достоевски използва разнообразие от повествователни техники. Въпреки че познава добре много от мислите и чувствата на своите герои, разказвачът се представя като самопровъзгласил се писател, който обсъжда толкова често в романа собствените си постъпки, маниери и лични усещания, че се превръща в герой. Гласът на разказвача така неусетно продължава мислите на георите, дори най-съкровените, че успява да се слее с тях. Техниката на отклоненията, на използване на големи, завършени и внесени в повествованието относително самостоятелни истории дава перспектива и различни пътища към откриването на истината. Изразът на вътрешната същност на всеки човек в индивидуалния стил на речта прави героите различни и необикновени, всеки по свсему. Достоевски не разчита на един източник или само на групата на главните герои, за да предаде темите на своя роман, а използва различни гледни точки, разказите на различни герои и обръщането към нови герои в текста на романа.
…Скок в пропастта, в меандрите и тайните на виновността и на обсесията… е определението на втората част - „Иван“ на проекта „Долината на смъртната сянка“ според френската критика.
Радиоверсията е реализирана през 2005 година от режисьора Иван Добчев и композитора Асен Аврамов. Участват: Христо Петков, Радко Савов, Цветан Алексиев, Красимир Доков, Жорета Николова, Диана Добрева и Йордан Биков.
Изпадането в подземието, изпадането в пропастта, е причинено от унищожаването на вярата в съществуването на всеобщи правила.
Достоевски
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
"Детски шедьоври от велики писатели" е популярната книжна поредица, в която илюстрациите и литературата си партнират. Малко известните текстове на известни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg