Et si tu n'existais pas
Dis-moi pourquoi j'existerais
Pour trainer dans un monde sans toi
Sans espoir et sans regret
Et si tu n'existais pas
J'essaierais d'inventer l'amour
Comme un peintre qui voit sous ses doigts
Naître les couleurs du jour
Et qui n'en revient pas…
И ако ти не съществуваше
Кажи ми защо аз да съществувам
За да се скитам в един свят без теб
Без надежда и без съжаление
И ако ти не съществуваше
Щях да се опитам да измисли любовта
Като художник, който вижда как под пръстите
Се раждат цветовете на деня
И не успява да ги улови…
Това е фичър в прослава на любовта. В прослава на смелостта да отстояваш любовта си. В подкрепа на нестандартното. В защита на чупенето на стереотипи.
Песента на Жо Дасен създава неговия подтекст, амбианс и своеобразна рамка. Асоциирането с историята на Ромео и Жулиета е също ясно и търсено. Но и за секунда да не ви минава през главата мисълта, че тук ще става въпрос за някаква мелодрама. Фичърът на Таня Шахова „отскача“ от банализирането на песента Et si tu n'existais pas с историята на взаимоотношенията между двама влюбени, като същевременно задълбава в изречението „ и не успява да ги улови“ . Тук е ключът за тази истинска, недекорирана и нефалшифицирана любовна история, където детайлите са като раждащите се цветове на деня, които се изплъзват, неуловими са, но създават плътен и впечатляващ диалог между той и тя.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
"Детски шедьоври от велики писатели" е популярната книжна поредица, в която илюстрациите и литературата си партнират. Малко известните текстове на известни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg