Радиопостановката на „Докато гледаме пиесата“ от английския драматург Райс Ейдриън е част от един силен и запомнящ се проект от 2001 година – „Панорама на Би Би Си радиодрама” – съвместен проект на националното радио и Британския съвет. Тогава в продължение на пет седмици бе представена разноликата британска драматургия от края на ХХ век: „Всъщност умряло е кучето” от Том Стопард; „Пет мълчания” от Шийла Стивънсън; „Епизод заснет в Хирошима“ от Майкъл Уол; „Сивият човек” от Джил Адамс и „Докато гледаме пиесата” от Райс Ейдриън. Силни драматургични произведения от водещи съвременни драматурзи от различни поколения и с различен поглед към конструкцията и смисъла на драматургичния текст.
„Докато гледаме пиесата“ е пиеса в пиесата. Мъж и жена гледат пиеса, която ги провокира да напуснат собствения си свят и да го погледнат отстрани. Поражда се болезнена откровеност за непоносимостта им един към друг, както и прозрения за прахосания им живот. Така че изкуството не винаги е безопасно. Ако е истинско, способно е да размърда заспалото подсъзнание и да предизвика бури от подтискани от години мисли и чувства.
Участват артистите: Иван Иванов, Милена Живкова, Петя Силянова и Ивайло Герасков.
Постановка: Петър Дамянов.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg