Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Една песен на Едит Пиаф, една любов и една френска авторка

| обновено на 23.08.15 в 08:00 БНР Новини
Снимка: Даниела Манолова

Men like women who write. Even though they don't say so. A writer is a foreign country.
Marguerite Duras

Мъжете обичат жените, които пишат. Дори и да не го казват. Жената писател е като чужда страна.
Маргьорит Дюрас

Едно шестнадесегодишно момиче и един непознат мъж се срещат насред морето, на скала, облизвана от вълните. Между тях започва необикновена любов. Тридесет години по-късно, майката на влюбеното момиче, която има, вече зад гърба си, блестяща кариера на актриса, се опитва да си спомни какво точно се е случило. Само едно е сигурно в тези спомени – онази бяла скала, заливана от вълните, където се срещат двамата влюбени. Оттук нататък следват кратки несигурни реминисценции, моменти на мълчание, объркани логики, неосъзнати и неясни видения, лъжи и истини – всичко онова, което може да се случи с паметта и спомените при желанието да се възкреси съкровено събитие със съкровени хора. И това е само изходната точка.

Маргьорит ДюрасI believe that always, or almost always, in all childhoods and in all the lives that follow them, the mother represents madness. Our mothers always remain the strangest, craziest people we've ever met.
Marguerite Duras

Мисля, че винаги или почти винаги, в детството на всеки човек и в живота на всеки човек, майката представлява лудостта. Нашите майки остават завинаги най-силните и най-лудите хора, които някога сме срещнали.
Маргьорит Дюрас


Маргьорит Дюрас, Заливът Саванна, Едит Пиаф и любов са ключовите думи за тази театрална неделя. „Заливът Саванна“ е публикувана през 1982 година. Този път сме били бързи и оправни и само няколко години по-късно, през 1988 година вече имаме тази пиеса в българския ефир. Режисьор: Маргарита Благиева. Участват: Катя Зехирева, Ани Петрова и Любомир Митрополитски.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Дългият път на деня към нощта" от Юджийн О'Нийл в четири части по програма "Христо Ботев"

Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...

публикувано на 31.01.25 в 08:00

In Memoriam: Валя Бояджиева

Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..

публикувано на 28.01.25 в 15:48
Колаж: Теодор Иванов

За да се роди, поетът трябва няколко пъти да умре – Жан Кокто

Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..

публикувано на 24.01.25 в 08:00

Премиера на "Монетата" в Радиотеатър

Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..

публикувано на 15.01.25 в 16:35

Антиутопията "Восъчко" в ефира на "Христо Ботев"

Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..

публикувано на 01.11.24 в 16:15