Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Сигнал за нередности в 4-то Помощно училище е постъпил в МОН още през лятото

Има още един сигнал от родители на деца от Помощното училище в Княжево, които са недоволни от липсата на обратна връзка с ръководството, научи "Хоризонт". Те, заедно  с Асоциацията на родители на деца с епилепсия, отправят жалба до Министреството на образованието да се променят правилата на достъп на родителите до ресурсните  учители.

Родители на деца с увреждания трябва да имат навременна и адекватна информация как работят ресурсните учители с тях, категорична е Веска Събева - председател на Асоциацията на родители на деца с епилепсия:

Родителите трябва непрекъснато да бъдат информирани за състоянието на децата и за тяхното развитие, да не може родителят да влезе да си вземе детето и да се срещне с някого, а да бъде под режим. Трябва да има достатъчно достъп. Докато се развият нещата, докато се получи спокойствие в родителя, че то е в сигурни ръце, мисля, че това е изключително важно.

Тревожното е, че 4-то Помощно училище е и ресурсен център по проекта, включващ образование, който цели именно участие на всички страни в процеса на обучение на децата с увреждания.

Това са първите стъпки за промяна на системата и за промяна на работата и виждане в училище. Надявам се, че това, което е казало детенцето на ръководителката, с която ние комуникираме, не е истина. Говоря за насилието и че това е някакво недоразумение, защото не знаем как един специалист би могъл да помогне на такова безпомощно дете, но липсата на информация е много голям проблем.

От Асоциацията на родители на деца с епилепсия очакват среща с МОН с искането си за промяна в отношеншията между екипите в помощното училище и родителите.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.