Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Гражданин: Много хора сега ще плащат по-скъпо за придвижването си

По-лесно ли се пътува с градския транспорт в София след промените?

Общински съветник: Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите

Снимка: БГНЕС

Дни след въвеждането на новите правила за пътуване в столичния градски транспорт има брожения и недоволство в социалните мрежи. 

Ясно е, че хартиеният билет трябва да си отиде. Много хора обаче сега ще плащат по-скъпо за придвижването си, смята Асен Тотин, жител на София.

От продавани 200 000 карти на месец сега поне една четвърт от закупените карти ще излизат по-скъпо, посочи той в предаването "Преди всички" на БНР.

Неудобен е и начинът за плащане за време с оглед на бавния градски транспорт, твърди столичанинът.

Според него това се случва вместо по-удобната схема – за изминато разстояние, както е в Западна Европа. Там най-често срещаният модел е разделянето на града на зони.

Снимка: БГНЕС

Ако в София бяхме въвели зони, това за много голяма част от хората щеше да означава поскъпване на пътуването, подчерта общинският съветник Борис Бонев.

Това е най-голямата промяна в тарифната политика на "Градския транспорт" за повече от 10 години, но Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите, коментира той пред БНР.

По думите му, когато говорим за билетите, няма ситуация, в която да ни излиза по-скъпо от пътуването досега. По-скъпо обаче е при картите, заради отпадането на някои видове карти. Най-евтината алтернатива е карта за цялата градска мрежа за цялата година, заяви Борис Бонев.

Снимка: БГНЕС

Той е категоричен, че при направените промени неприятният избор е бил дали да се вдигнат цените на всички, или да се запазят цените на най-използваните услуги – месечната карта за всички линии и годишната карта.

Месечната карта за метро годишно например излиза по-скъпо от годишната карта за всички линии, направи съпоставка той.

Относно задължителната валидация на превозните документи общинският съветник напомни, че тя е задължителна и сега. Тази информация дава възможност да се оптимизират маршрутите и разписанията, а освен това е и нашата застраховка при пътуване.

Трябва да има повече валидатори в превозните средства, за да няма струпвания, каза Борис Бонев. 

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Любчо Георгиевски

Любчо Георгиевски: Има дежурни, които не позволят отношенията между София и Скопие да вървят напред

Постоянно има дежурни, които се занимават с това да не позволят отношенията между София и Скопие да вървят напред . Това заяви пред БНР бившият македонски премиер (1998-2002 г.) Любчо Георгиевски, лидер на ВМРО-Народна партия. " Всеки път, когато отношенията се подобряват, се случва някой да започне да ги влошава . ... Не знам какво в този момент..

публикувано на 27.09.24 в 18:02
Христиана Бацелова

Д-р Христиана Бацелова: Необходимо е и двата пола да бъдат ваксинирани срещу HPV

По данни на Европейската ракова информационна система за 2022 г. България е на второ място в ЕС по заболеваемост и смъртност от рак на маточната шийка с 503 смъртни случая. Това е втората водеща причина за смърт от рак при жените от 15 до 45 години в България.   Експерти настояват и момчетата да получават безплатна ваксина срещу човешки..

публикувано на 27.09.24 в 11:17
Д-р Юлиян Петров, председател на Синдиката

Изследване за образованието: 80% искат повече практически упражнения и формиране на компетентности

" Учителят се е превърнал в плен на документа. Учителят не е момчето за всичко - той не би трябвало да пази в коридора, на двора или в автобусите. Несвойствените дейности претоварват учителя и той не издържа и отива да прави нещо друго или не е ефективен за своите ученици. Тези неща трябва да решим, за да запазим учителите и да задържим младите в..

публикувано на 27.09.24 в 10:14

Маринела Величкова: Сред хората в РСМ няма съвсем ясна картина за това какво е възможно

" Очаквам ясна позиция на албанските партии, за да се опитаме да се ориентираме какво следва оттук нататък ". Това заяви пред БНР кореспондентът на БТА в Скопие Маринела Величкова.  Вчера постоянните представители на ЕС единодушно решиха да започнат преговори с Албания за членство в ЕС, но не и с Република Северна Македония. Решението на ЕС..

публикувано на 27.09.24 в 09:00

Радосвета Стаменкова: Не можем да задраскаме интернет, но можем да модерираме

Децата у нас са сред най-пристрастените към социалните мрежи. 34% от подрастващите съобщават, че играят онлайн игри всеки ден . Това е един от тревожните изводи на последното проучване върху зависимостта на децата от социални мрежи. Проучването "Здравно поведение при деца в училищна възраст" изследва около 280 хил. деца на 11, 13 и 15 години в..

публикувано на 26.09.24 в 11:05

Хора с увреждания в планината: Мисия възможна

" Хората с увреждания нямат нужда от съжаление, те имат нужда да се държим с тях като равни, което е проблем в България . Не всеки го разбира. Хората като че ли малко странят, а всъщност те са толкова пълноценни хора, колкото и ние. Това, че имат някакъв двигателен проблем не ги прави по-малко хора от нас ". Това каза пред БНР Вера Асенова..

публикувано на 25.09.24 в 10:47

Росина Тодорова: Младото поколение има твърде ниска здравна култура

Хората подценяват проблемите, които замърсеният въздух създава . Това заяви пред БНР Росина Тодорова - председател на Сдружение "Жените в бизнеса и професиите - София", преди пресконференцията "На въздух: Да седнем заедно и да поговорим за профилактиката преди лечението". Темата е част от по-големия проект "Пейка за здраве"...

публикувано на 25.09.24 в 09:52